REKLAMA

Ministerstwo Skarbu Państwa musi mieć zaufanie do zarządów i prezesów spółek

  • Autor: PAP/GP
  • 31 marca 2016 13:01
Ministerstwo Skarbu Państwa musi mieć zaufanie do zarządów i prezesów spółek Minister Dawid Jackiewicz (fot.:msp.gov.pl)

Oprócz kompetencji, doświadczenia i odpowiedniego stażu pracy przedstawiciele rad nadzorczych i zarządów spółek Skarbu Państwa muszą mieć zaufanie ministra skarbu i realizować program gospodarczy rządu - mówił w czwartek (31 marca) szef MSP Dawid Jackiewicz.

W Sejmie na wniosek klubu Kukiz'15 minister przedstawia informację w sprawie polityki kadrowej w spółkach z udziałem Skarbu Państwa i instytucjach podległych Radzie Ministrów.

Jackiewicz przekonywał, że przedstawiciele w spółkach Skarbu Państwa muszą identyfikować się z programem rządu. "Muszą mieć świadomość tego, jakie są postulaty programowe rządu. Muszą stać na straży tego interesu. Minister skarbu państwa musi mieć zaufanie do ludzi, których tam delegował" - zaznaczył.

Jak mówił, odstąpił od "fikcyjnej procedury konkursowej w MSP". "Od tej hipokryzji, którą uprawiali moi poprzednicy" - dodał.

"Jak wyobrażacie sobie realizację interesów gospodarczych, programu gospodarczego rządu PiS, w oparciu o ludzi, którzy sabotują ten program?" - podkreślał, zwracając się do posłów.

Szef MSP mówił, że kilka miesięcy pracy w resorcie skarbu pozwoliło mu zdiagnozować wiele patologii, do których doszło w ciągu ośmiu lat rządów PO-PSL w państwowych spółkach. Zapowiedział, że wkrótce upubliczni je w trakcie prezentacji wyników kontroli i audytów w tych spółkach.

Jackiewicz podał kilka przykładów. "W jednej ze spółek zapłacono firmie doradczej prawie 900 tys. zł za opracowanie strategii mającej - uwaga - niecałe 50 stron. W innej spółce - nie podaję nazw, żeby nie wpływać na notowania i na kursy na Giełdzie Papierów Wartościowych tych podmiotów - stwierdzono zawyżenie wielomilionowych wynagrodzeń kancelarii prawnych i brak kontroli nad rozliczaniem godzinowych świadczeń usług. (...) Koszt takiej usługi prawnej ze strony niektórych kancelarii wynosił nawet do tysiąca złotych za godzinę" - wyliczał.

"W jednej z grup kapitałowych koszty różnego rodzaju doradztwa, obsługi PR wyniosły - uwaga - nawet do 250 tysięcy zł dziennie przez cały rok" - podkreślił.

Jedna ze spółek - jak mówił - posiadająca wysoką rozpoznawalność i realizująca monopol ustawowy wydała na reklamę w ciągu roku w jednej stacji telewizyjnej 37 mln zł. "Prezes jednej ze spółek państwowych, nieprowadzącej działalności za granicami kraju, miał zaplanowane wyjazdy (...) do ośmiu różnych krajów w ciągu zaledwie najbliższych dwóch miesięcy, w tym do tak odległych, jak Nigeria, RPA, Stany Zjednoczone" - wymieniał.

Podobał się artykuł? Podziel się!

Skomentuj

  • Brak komentarzy.



REKLAMA

Znajdź swojego posła i senatora

LUB
Polityka rozbudza emocje, jakich dawno nie było? Oceniaj i komentuj działania i wypowiedzi posłów i senatorów z podziałem na okręgi i komitety. Twój głos zawsze się liczy!
REKLAMA