Internet to coraz lepsze źródło informacji dla wyborcy

Internet to coraz lepsze źródło informacji dla wyborcy
Według ekspertów kampania w internecie jest coraz bardziej profesjonalna (fot. Orin Zebest / Flickr.com)

Specjaliści są zgodni.  W internetowej kampanii po raz kolejny bardzo dobrze wypadają ugrupowania prawicowe np. PiS.

Zdaniem socjologa dr Marcina Kotrasa w internetowej kampanii po raz kolejny lepiej wypadają ugrupowania prawicowe. Nieźle radzi sobie też partia rządząca, jest to zawsze trudniejsze, łatwiej jest krytykować niż posługiwać się pozytywnym przekazem - dodaje.

W ocenie Kotrasa na uwagę zasługują też mniejsze inicjatywy, w tym m.in. Partia Razem. - Nie mają wyrazistego lidera, przywództwo jest tam rozproszone, a mimo wszystko, bazując m.in. na mediach społecznościowych, na przekazie internetowym, udało im się zarejestrować listy we wszystkich okręgach - mówi socjolog.

Kotras uważa, że kampania w internecie jest coraz bardziej profesjonalna, rzetelna, bardzo reaktywna. - Jest to coraz lepsze źródło informacji dla wyborcy, coraz sprawniej posługują się tym sztabowcy - podkreśla.

Mniejsze partie mają głos

Z kolei zdaniem politologa Piotra Trudnowskiego, jeśli chodzi o internet, trzeba przede wszystkim zwrócić uwagę na mniejsze partie. - Widać, że duże środki finansowe w internet zainwestowała Nowoczesna Ryszarda Petru, jest bardzo dużo reklam, dobrze przygotowanych materiałów, ale jednocześnie widać, że jest to taki marketing opłacany - ocenił.

Tymczasem, jak mówi, mniejsze partie, takie jak Kukiz'15, Partia Razem, czy Partia Korwin "były w stanie generować swój przekaz oddolny", co pokazuje, że "za każdą z tych trzech formacji stoi realne poparcie społeczne, które pozwala im się z tym przekazem przebijać".

Hejt króluje w internecie

- Wiadomo, że bardzo skutecznym narzędziem do posługiwania się w internecie jest tzw. hejt i tutaj zdecydowanie internet w Polsce jest prawicowy, to widać na forach, zwłaszcza w temacie imigrantów, nie jest do końca powiedziane, czy to robią partie, ale na pewno najbardziej na tej generowanej w internecie niechęci, podsycanej przez partie polityczne, zyskuje PiS - ocenia redaktor naczelny "Liberte" Leszek Jażdżewski.

Jak ocenia, Platforma próbuje wyciągnąć wnioski z przegranej kampanii Bronisława Komorowskiego, która była "wyjątkowo fatalna, jeśli chodzi o internet". Jednak, zdaniem Jażdżewskiego, Ewa Kopacz "chyba nie ma w sobie takiej naturalności, która by pozwalała spontanicznie generować internetowe newsy".

 

 

×

SŁOWA KLUCZOWE

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Internet to coraz lepsze źródło informacji dla wyborcy

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!