Na ósmym posiedzeniu, Sejm zajmie się projektem ustanowienia dnia 17 października Dniem Sprzedaży Bezpośredniej. Celem projektu jest stworzenie przyjaznych warunków do organizacji wydarzeń i spotkań, podnoszących świadomość społeczną w zakresie sprzedaży bezpośredniej.
Projekt ustawy został przygotowany przez Polskie Stowarzyszenie Sprzedaży Bezpośredniej. W ciągu ostatnich trzech lat PSSB regularnie organizuje w drugiej połowie roku konferencje poświęcone tematyce sprzedaży bezpośredniej. W ramach tych konferencji omawiane są przede wszystkim tematy z zakresu sprzedaży bezpośredniej i jej znaczenia dla rozwoju przedsiębiorczości.
Ustanowienie dnia 17 października Dniem Sprzedaży Bezpośredniej, zdaniem wnioskodawców, „stworzy przyjazne warunki do organizacji wydarzeń społecznych i gospodarczych, podczas których możliwe będzie podnoszenie świadomości społecznej w zakresie aspektów związanych z prowadzeniem sprzedaży bezpośredniej oraz nabywaniem produktów lub usług w tym kanale dystrybucji. Ponadto ustanowienie Dnia Sprzedaży Bezpośredniej poprzez popularyzację idei sprzedaży bezpośredniej pozytywnie wpłynie na rozwój przedsiębiorczości w Polsce” – czytamy w uzasadnieniu projektu.
Jak informują wnioskodawcy, projekt to inicjatywa istotna społecznie, bowiem w branży sprzedaży bezpośredniej skupionych jest obecnie blisko 900 tysięcy konsultantów, to jest osób związanych z firmami sprzedaży bezpośredniej.
Sprzedaż bezpośrednia to zakupy poza stałymi punktami sprzedaży detalicznej np. w domu klienta, na ulicy lub podczas prezentacji organizowanej m.in. w hotelach, sanatoriach, restauracjach, domach kultury, remizach strażackich lub podczas wycieczek turystyczno-religijnych. Przez lata dorobiła się niezbyt dobrej sławy.
Czytaj też: Sprzedaż bezpośrednia w Polsce ma się dobrze. Gorzej ze sprzedawcami
Jak informuje PSSB, zauważalną bolączką konsultantów są złe konotacje z zawodem sprzedawcy bezpośredniego, które występują w społeczeństwie. Rzetelne firmy sprzedaży bezpośredniej walczą z nieuczciwymi przedsiębiorstwami i sprzedawcami w branży, nastawionymi na szybki zysk, wykorzystującymi niewiedzę czy podeszły wiek klientów.
Z badania przeprowadzonego przez IBRiS na zlecenie Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej wynika, że sprzedawcy za największy minus zawodu uznali złe traktowanie ich przez ludzi (28,3 proc.).
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: 17 października będzie Dniem Sprzedaży Bezpośredniej?