O tym, w jaki sposób ma odbywać się ta ochrona, mają zdecydować eksperci z Zespołu do spraw uregulowania reklamy leków, suplementów diety i innych środków spożywczych oraz wyrobów medycznych, powołanego przez ministra zdrowia w czerwcu br.
- Niedopuszczalne jest trwanie w sytuacji, z którą mamy do czynienia obecnie, wręcz słabości państwa względem reklamy, która ewidentnie niesie treści fałszywe czy wręcz szkodzi odbiorcom - tak wiceminister zdrowia Krzysztof Łanda mówił o konieczności regulacji rynku reklamy leków i ochrony konsumentów przed ich fałszywymi treściami.
Zapowiedział zmiany ustawowe w postaci kontroli reklam, ale nie przeprowadzanej a priori - czyli prewencyjnej, jak jest na przykład w Belgii, lecz a posteriori - następczej.
- Jeśli wystąpią nieprawidłowości, to instytucje państwowe dostaną prawo karania wysokimi mandatami - również po długim czasie od zaprzestania danej serii reklamy - podmiotów odpowiedzialnych za fałszywe treści przekazywane w mediach. Państwo nie może być w tym zakresie bezradne, minister zdrowia musi skutecznie chronić obywateli - grzmiał minister.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Specjalny zespół zajmie się ochroną pacjentów przed reklamami leków wprowadzającymi w błąd