Prezydent zyskuje w internecie nie tylko w kampanii wyborczej

Prezydent zyskuje w internecie nie tylko w kampanii wyborczej
Fot. Fotolia

Andrzej Duda wygrał wybory prezydenckie m.in. dzięki umiejętnemu korzystaniu z możliwości, jakie daje dziś komunikacja w internecie. O prezydencie jest tam głośno i teraz, a ton wypowiedzi jest zwykle pozytywny. Czy w kampanii do wyborów parlamentarnych za przykładem głowy państwa pójdą także inni politycy?

Kampania wyborcza Andrzej Dudy wniosła wiele innowacji do polskiego marketingu politycznego. Warto wykorzystać doświadczenie z kampanii przeanalizowane przez Monikę Tomsia i Małgorzatę Kilian z Instytutu Monitorowania Mediów:

"Wspólne śpiewanie (nie)zakazanych piosenek, nocne dyskusje na Twitterze, selfie z głową państwa, wideorozmowa na Facebooku - to tylko niektóre tematy, które nabrały nowego znaczenia za sprawą Andrzeja Dudy. Tylko w ciągu pierwszych 10 dni sierpnia na temat prezydenta Polski pojawiło się ponad 73 tys. wzmianek w prasie, na portalach internetowych i w social mediach.

Jak wynika z danych Instytutu Monitorowania Mediów, największe zainteresowanie nowy prezydent wzbudzał w serwisach społecznościowych i na forach. Od 1 do 10 sierpnia w social mediach opublikowano ponad 50 tys. wpisów na jego temat, z kolei na portalach internetowych 8 tys., a w prasie już tylko 1 tys. Najwięcej informacji, bo ponad 18 tys. pojawiło się w badanych mediach po zaprzysiężeniu na Prezydenta RP od 6 do 9 sierpnia. Dla porównania w tygodniu poprzedzającym odnotowano średnio od 2-4 tys. wzmianek dziennie.

Gratulacjom oraz miłym słowom na oficjalnym fanpage’u prezydenta na Facebooku nie było końca: "Gratuluję Panu i życzę spokojnej i owocnej prezydentury. Dobrze się stało, że Polska ma wreszcie prezydenta uczciwego, z ogromną wiedzą i z klasą. Należą się Panu podziękowania od wszystkich Polaków". "Wielce Szanowny panie prezydencie proszę przyjąć najserdeczniejsze gratulacje!!!!".

Ciepłe słowa płynęły również z zagranicy: "Wielkie gratulacje z Chicago panie prezydencie", a nawet ze strony wyborców wspierających PO: "Głosowałem na PO i Bronisława, ale jak Pan będzie prezydentem wszystkich Polaków, to ja jestem ZA p.s. PO dzisiaj pokazało, że niektórym wychodzi słomka z butów, trzeba umieć przegrywać. Dotyczy to też gwizdów na cmentarzach".

Ten zaskakujący komentarz uzyskał niespełna 1 tys. polubień, a został umieszczony pod jeszcze bardziej zaskakującym materiałem wideo. Świeżo zaprzysiężony prezydent zwraca się w nim do internautów, dziękując za wsparcie i deklarując aktywność oraz kontakt z nimi w mediach społecznościowych. "Dziękuję za tą możliwość spotkania się z państwem tutaj, za pośrednictwem sieci, za pośrednictwem Facebook’a, bo internet jest dzisiaj niezwykle istotnym źródłem informacji, kto wie, czy nie najważniejszym (…). I w związku z tym także w polityce, dlatego żeby mówić o sprawach ważnych - internet odgrywa niezwykle istotne znaczenie".

 

×

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Prezydent zyskuje w internecie nie tylko w kampanii wyborczej

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!