• Obecny system zarządzania bezpieczeństwem ruchu drogowego nie umożliwia skutecznej ochrony pieszych i rowerzystów – wskazuje Najwyższa Izba Kontroli.
• Statystyki wskazują, że w Polsce co trzeci zabity na drodze to pieszy, podczas gdy w UE – co piąty.
• Na kwestię bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów wpływ ma również niedostosowanie infrastruktury drogowej do ich potrzeb.
• NIK zwraca uwagę, że długość tras dla rowerzystów przyrastała w ostatnich latach wolniej niż popularność ruchu rowerowego.
Piesi i rowerzyści nie są bezpieczni, a pomimo dużego przyrostu infrastruktury w ostatnim czasie, wciąż budujemy za mało dróg i ścieżek, wpływających na bezpieczeństwo – takie wnioski płyną z nowego raportu NIK.
Izba jednak przyznaje, że ogólny stan bezpieczeństwa na polskich drogach w ostatnich pięciu latach wyraźnie się poprawił. W porównaniu z 2010 r. liczba wypadków drogowych w 2015 r. zmalała o 15 proc. (o 5 865), liczba poszkodowanych zmniejszyła się o 19 proc. (o 10 116 osób), w tym liczba ofiar śmiertelnych aż o 25 proc. (o 969 osób). W 2015 roku odnotowano 32 967 wypadków drogowych, w których poszkodowanych zostało 42 716 osób, z czego śmierć poniosło 2 938 osób.
Czytaj cały artykuł tutaj.
KOMENTARZE (1)
Do artykułu: Pod względem bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów oraz infrastruktury jesteśmy daleko za krajami UE