Ministerstwo sportu chce wykorzystać ŚDM do promowania Polski

Ministerstwo sportu chce wykorzystać ŚDM do promowania Polski
Chcemy wykorzystać Światowe Dni Młodzieży marketingowo, do promowania Krakowa i Polski - powiedział wiceminister Jarosław Stawiarski (fot. facebook/Jarosław Stawiarski)

• W środę, 24 lutego, odbyło się kolejne posiedzenie Parlamentarnego Zespołu ds. Organizacji Światowych Dni Młodzieży Kraków 2016 r.
• Za działania promocyjne odpowiada Polska Organizacja Turystyczna.

Chcemy wykorzystać Światowe Dni Młodzieży marketingowo, do promowania Krakowa i Polski - powiedział parlamentarzystom wiceminister sportu i turystyki Jarosław Stawiarski.

"Nadzieje ze Światowymi Dniami Młodzieży są wielkie i wydaje nam się, że powinniśmy - tak ministerstwo, jak i Polska Organizacja Turystyczna - dołożyć wszelkich starań, żeby efekt marketingowy ponownego odwiedzenia naszego kraju przez tych młodych ludzi (...) się zwielokrotnił. Taka szansa Polsce dawno już nie była dana" - powiedział Stawiarski.

Porównał to wydarzenie do ME2012, ale zaznaczył, że ŚDM przebijają wielkie święto europejskiej piłki nożnej kilkukrotnie ze względu na swój zasięg ogólnoświatowy. "Będzie można Polskę pokazać tym młodym ludziom z kręgu kultury judeochrześciajańskiej, katolickiej jako pozytywny obraz kraju, do którego warto wracać, warto odwiedzać, nie tylko w aspektach religijnych, ale także w aspektach walorów turystycznych, bo mamy co pokazać" - dodał wiceminister.

Poinformował, że Komitet Organizacyjny ŚDM zwrócił się do resortu o wsparcie w realizacji zadań: utworzenia szklaku Miłosierdzia Bożego (prace już są w toku) oraz objęcie patronatem honorowym i dofinansowanie Biegu Miłosierdzia Bożego (procedura także jest w toku). Dodatkowo resort wydrukuje wizytówki infolinii turystycznej, które będą rozdawane pielgrzymom.

Za działania promocyjne odpowiada Polska Organizacja Turystyczna. Jak mówił p.o. prezesa POT Bartłomiej Walas, najważniejszą siłą ŚDM - już po zakończeniu wydarzenia - będzie rekomendacja i dobra opinia o Krakowie i Polsce. POT przygotowuje kampanię internetową w mediach społecznościowych. W pierwszym etapie będzie się ona odbywała w trakcie ŚDM - pielgrzymi będą nakłaniani do dzielenia się swoimi opiniami o Polsce, w formie tekstów lub zdjęć i wysyłania ich do znajomych. Drugi etap pod nazwą "Zostań ambasadorem Polski" odbędzie się po ŚDM.

Walas tłumaczył, że kampanię zaplanowano w mediach społecznościowych, bo młodzi właśnie nimi się posługują. "Chociaż mamy pewną obawę, bo Komitet Organizacyjny, odpowiednie służby logistyczne mówią nam o możliwym zacięciu się sieci komórkowych" - przyznał.

Oprócz tego POT przygotowuje Contact Center - alarmowy numer telefonu. "Oddajemy do dyspozycji Komitetu Organizacyjnego informatorów i cały system od strony technologicznej. Już jest po pewnych ustaleniach" poinformował Walas. Dodał, że Komitet Organizacyjny ma wspomóc POT kadrowo - wolontariuszami, którzy będą udzielali informacji.

Podczas posiedzenia zespołu Beata Kosiec z MEN poinformowała, że w uzgodnieniach z ministrem finansów jest kwestia przekazania środków z tzw. rezerwy części subwencji oświatowej w 2016 r. na dofinansowanie dla Krakowa i innych jednostek samorządu terytorialnego z woj. małopolskiego w związku z większymi kosztami szkół i placówek, w których nocować będą pielgrzymi.

 

×

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Ministerstwo sportu chce wykorzystać ŚDM do promowania Polski

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!