Minister kultury mówił w wywiadzie dla portalu Wirtualnemedia.pl o zmianach w mediach publicznych i reformie finansowania TVP i Polskiego Radia. Gliński poruszył też temat reklam w tych mediach.
Wirtualnemedia.pl zapytały ministra kultury o nową ustawę medialną. Gliński tłumaczył, że projekt trafi do Sejmu w przeciągu dwóch miesięcy.
- Najprawdopodobniej we wtorek poseł Krzysztof Czabański otrzyma nominację na pełnomocnika rządu ds. reformy mediów publicznych – mówił Gliński, tłumacząc jak będzie wyglądać realizacja reformy mediów. - Ze względów formalnych zdecydować musi o tym rząd, a najbliższe posiedzenie odbędzie się właśnie tego dnia.
Założeniem głównym zmian jest zmiana charakteru mediów publicznych ze spółek handlowych na instytucje kultury. Ma to wpłynąć na charakter programu, wzmocnić obecność misji i edukacji na antenie rozgłośni radia i TVP. Ponad to zmienić zarządzanie z ekonomicznego na kulturowe.
Prof. Gliński tłumaczył też stanowisko PiS wobec instytucji nadzoru nad mediami. KRRiTV oraz zarządy spółek, w jego ocenie nie zdają egzaminu. W myśl ministra konieczne są zmiany składu osobowego tych ciał.
Finansowanie mediów publicznych
Gliński optuje za wprowadzeniem opłaty audiowizualnej, która ma dać ostatecznie wystarczającą kwotę, od miliarda do półtora miliarda złotych rocznie, na funkcjonowanie mediów.
- Chcemy, żeby finansowanie mediów publicznych odbywało się w sposób masowy i bezdyskusyjny – tłumaczył minister nowy mechanizm. Zaznaczał, jednak że rozwiązania nie są gotowe i mogą ulec zmianom.
Reklama w mediach publicznych
Gliński, zapytany o reklamę w TVP, powiedział, że nie widzi problemu z jej obecnością.
- Nie rezygnujemy z reklam, chociaż one w dalszym ciągu będą ograniczone. Nadal nie można będzie przerywać programów i filmów blokami reklamowymi – mówił minister.
Ustosunkował się także do kwestii cyfryzacji radia w Polsce.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Minister Piotr Gliński zapowiada zmiany w mediach i nową ustawę