"Widząc potrzebę zmian w zakresie pragmatyki zawodowej nauczycieli zaapelowałam o utworzenie, w ramach prac Rady Dialogu Społecznego, zespołu branżowego do spraw edukacji" - informuje w liście do samorządów minister edukacji Anna Zalewska.
Minister edukacji Anna Zalewska skierowała do samorządów list, w którym podziękowała za ich dotychczasowe zaangażowanie w Ogólnopolską Debatę o Edukacji „Uczeń. Rodzic. Nauczyciel – Dobra Zmiana” i poprosiła o dalszą współpracę przy precyzowaniu szczegółowych rozwiązań dotyczących zmian w systemie edukacji.
W liście zwróciła uwagę na potrzebę doskonalenia zawodowego nauczycieli i zmiany wysokości ich wynagrodzeń.
"Przygotowywana reforma, w dalszej perspektywie, przewiduje również zmiany w zakresie pragmatyki zawodowej nauczycieli, m.in. systemu wynagradzania i awansu zawodowego. Jednostki samorządu terytorialnego, obok nauczycielskich związków zawodowych, są bardzo ważnym partnerem w pracach nad nowymi regulacjami w tym zakresie" - czytamy w liście.
Zdaniem Zalewskiej obowiązujące przepisy dotyczące wynagrodzeń nauczycieli są nieadekwatne do zmieniających się uwarunkowań ekonomicznych i demograficznych funkcjonowania szkół.
"Wszystkie zainteresowane strony wskazują potrzebę zmiany systemu wynagrodzenia nauczycieli, gdyż obowiązujące zasady utraciły swój motywacyjny charakter. Zmiany wymaga m.in. definicja wynagrodzenia oraz sposób rozliczania środków wydatkowanych przez jednostki samorządu terytorialnego na płace nauczycieli" - pisze minister edukacji.
I informuje:
"Widząc potrzebę zmian w zakresie pragmatyki zawodowej nauczycieli zaapelowałam o utworzenie, w ramach prac Rady Dialogu Społecznego, zespołu branżowego do spraw edukacji, w celu wspólnego wypracowania rozwiązań, z udziałem przedstawicieli nauczycielskich związków zawodowych oraz przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego. Jestem przekonana, że dzięki merytorycznej dyskusji nad konkretnymi propozycjami, wspólnie wypracujemy gotowe rozwiązania".
KOMENTARZE (2)
Do artykułu: MEN podniesie kwalifikacje nauczycieli. Zajmie się tym specjalny zespół