Media społecznościowe. Liderzy PO i Nowoczesnej nadganiają dystans do Jarosława Kaczyńskiego

Media społecznościowe. Liderzy PO i Nowoczesnej nadganiają dystans do Jarosława Kaczyńskiego
Lider PiS Jarosław Kaczyński w czasie listopadowego kongresu partii rządzącej. (fot.facebook.com/pisorgpl)

Burzliwe obrady komisji sprawiedliwości, przyjęte prezydenckie ustawy o Krajowej Radzie Sądownictwa i Sądzie Najwyższym - to były tematy, które elektryzowały opinię publiczną w listopadzie. Swoją szansę wykorzystała opozycja. Partyjni liderzy powoli podbijają social media i zbliżają się do Jarosława Kaczyńskiego - twierdzą analitycy na podstawie raportu „Scena Polityczna”.

Wraz z końcem roku zwiększa się zainteresowanie mediów partiami politycznymi. Tylko w listopadzie pojawiło się ponad 118,5 tys. publikacji. To o 20 tys. więcej niż jeszcze przed miesiącem. W zestawieniu liczby przekazów na pierwszym miejscu wciąż jest Prawo i Sprawiedliwość (64,9 tys.), a na drugim Platforma Obywatelska (21,7 tys.). A dalej? Nieoczekiwana zmiana miejsc. Polskie Stronnictwo Ludowe (10 tys.) wyprzedziła Nowoczesna (13,6 tys.). Na tak dobry wynik mogła wpłynąć zaangażowana postawa Kamili Gasiuk-Pihowicz, która była jedną z najwyraźniejszych postaci biorących udział w posiedzeniu komisji sprawiedliwości.

Przewaga obozu rządzącego nad pozostałymi partiami z zestawienia jest miażdżąca. Nawet gdyby zsumować ich wyniki z listopada, wciąż nie udałoby im się wyprzedzić ugrupowania Jarosława Kaczyńskiego.

Wykres 1. Liczba przekazów medialnych, w których wystąpiły partie polityczne, stowarzyszenia – listopad 2017 r., źródło: PRESS-SERVICE Monitoring Mediów.

Przewaga Jarosława Kaczyńskiego topnieje za to w rankingu social media. Co prawda prezes PiS wciąż jest niekwestionowanym numerem jeden, ale tuż za nim rosną w siłę Grzegorz Schetyna i Ryszard Petru. Za nimi z niewiele gorszym wynikiem - Paweł Kukiz. Wygląda na to, że opozycja wykorzystała swoje pięć minut podczas publicznej debaty o sądownictwie.

Wykres 2. Liczba informacji na temat liderów partii politycznych, stowarzyszeń w social media – listopad 2017 r., źródło: PRESS-SERVICE Monitoring Mediów.

Ekwiwalent reklamowy dla Prawa i Sprawiedliwości wyniósł we wrześniu ponad 698 mln zł. Przekazy medialne zdominowały TVN24, TVP Info i Polsat News.

Materiał autorstwa PRESS-SERVICE Monitoring Mediów.

 

×

KOMENTARZE (2)

Do artykułu: Media społecznościowe. Liderzy PO i Nowoczesnej nadganiają dystans do Jarosława Kaczyńskiego

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!