We wtorek (28 listopada) do służby w Marynarce Wojennej RP trafi pierwszy z trzech niszczycieli ORP Kormoran. W dniu jego wejścia do służby polityk PO Tomasz Siemoniak przypominał, kto inicjował kontrakt na tę i dwie podobne jednostki.
• Tomasz Siemoniak i Donald Tusk podpisywali umowę na okręty we wrześniu 2013 r.
• - Dobra robota prywatnej polskiej stoczni RSB - zaznaczał były szef MON.
• Statek jest nowoczesną jednostką, która będzie służyć w 13. Dywizjonie Trałowców. Docelowo załoga statku będzie liczyć 45 marynarzy.
Po tym, jak do służby w Marynarce Wojennej wszedł nowy okręt ORP Kormoran, były szef MON, polityk PO Tomasz Siemoniak nie odmówił sobie uszczypliwości pod adresem MON i kierownictwa resortu. Cywilna administracja bardzo promowała bowiem fakt, że statek w końcu trafił do służby.
Polityk opozycji wobec przypisywania sobie przez MON zasług stwierdził na Twitterze, że nie byłoby sukcesu wprowadzenia do sił Marynarki Wojennej nowego okrętu, gdyby nie on i premier Donald Tusk.
Czytaj też: Macierewicz: Armia przeszła ewolucję wsteczną
- Pierwszy z serii niszczycieli min Kormoran już w służbie! - ucieszył się w mediach społecznościowych Siemoniak. - Dobra robota prywatnej polskiej stoczni RSB. Poniżej o podpisaniu umowy we wrześniu 2013.
W podlinkowanym artykule sprzed czterech lat można przeczytać relację z podpisania umowy o przygotowaniu jednostki do służby, którą Siemoniak i Tusk zawierali we wrześniu 2013 roku w Gdyni. Kontrakt opiewał na trzy niszczyciele. W polskie ręce trafią więc jeszcze dwie jednostki.
Niszczyciel ORP Kormoran to obecnie najnowocześniejszy okręt wojenny w polskiej służbie. We wtorek 28 listopada, w 99. rocznicę odtworzenia Marynarki Wojennej, na gdyńskim Skwerze Kościuszki odbędzie się uroczystość pierwszego podniesienia bandery na niszczycielu.
Czytaj też: Rakiety Patriot blisko, ale daleko
Charakterystyka jednostek
Wszystkie trzy okręty mają trafić do 13. Dywizjonu Trałowców wchodzącego w skład 8. Flotylli Obrony Wybrzeża.
ORP Kormoran wybudowany został przez konsorcjum, którego trzon tworzą gdańska stocznia Remontowa Shipbuilding oraz gdyński Ośrodek Badawczo-Rozwojowy Centrum Techniki Morskiej.