• Zakończone zostało działanie infolinii uruchomionej przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej na czas wdrożenia programu 500 plus.
• Informacje na temat 500 plus nadal będzie można uzyskać telefonicznie w Wydziale Polityki Społecznej danego Urzędu Wojewódzkiego w godzinach pracy urzędu.
Jak informuje resort, w okresie funkcjonowania infolinii, tj. od 1 marca, udzielonych zostało kilkanaście tysięcy porad i informacji związanych z uzyskiwaniem uprawnień do świadczenia wychowawczego w ramach Programu 500 plus oraz procedurą jego otrzymywania.
MRPiPS przypomina, że informacje na temat programu, w tym również odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania, znajdują się na stronach internetowych: Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej i przewodniku po Programie "Rodzina 500+" w serwisie Obywatel.gov.pl.
Jednocześnie podkreśla, że program ruszył od 1 kwietnia 2016 r. i od tego momentu podstawowym źródłem informacji na temat warunków uzyskania świadczenia wychowawczego w konkretnej, indywidualnej sprawie danej osoby, w tym aktualnego etapu postępowania administracyjnego, na którym znajduje się złożony wniosek, jest gminny organ właściwy realizujący świadczenia wychowawcze, właściwy ze względu na miejsce zamieszkania osoby ubiegającej się/otrzymującej świadczenie wychowawcze.
Czytaj też: Polacy stanowczo sprzeciwiają się podwyżkom dla urzędników
W praktyce jest to najczęściej ośrodek pomocy społecznej lub urząd miasta/gminy, zaś w sprawach, w których zastosowanie mają unijne przepisy o koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego - urząd marszałkowski/regionalny ośrodek polityki społecznej.
Dane teleadresowe wszystkich ww. organów właściwych w każdej gminie w Polsce, z podziałem na województwa, do której należy zwrócić się w celu uzyskania informacji dotyczącej indywidualnej sprawy, zamieszczone są na stronie internetowej MRPiPS.