XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Jacek Kurski: Oglądalność TVP może być zaniżana

Jacek Kurski: Oglądalność TVP może być zaniżana
Jacek Kurski jest prezesem TVP po zmianach w ustawie medialnej, piastuje stanowisko od początku 2016 roku. (fot.:wikipedia.org/domena publiczna)

• Pojawił się konflikt na linii szefostwo TVP a instytut Nielsen Audience Measurement, który przeprowadza badania oglądalności dla Telewizji Polskiej.
• W ocenie Jacka Kurskiego metodologia badań oglądalności jest niewłaściwa i tym samym niemiarodajna.

Instytut badań Nielsen Audience Measurement (NSM) przeprowadza regularną kontrolę oglądalności programów telewizyjnych. Telewizję Polską bada od roku 2011, gdy w przetargu na badania pokonał instytut TNS Global (wcześniej TNS OBOP).

Juliusz Braun, prezes TVP w latach 2011-2015, przed swoim odejściem, przedłużył umowę z Nielsenem do 2019 roku. Wedle najnowszych danych instytutu, Telewizja Polska traci oglądalność.

Obecny prezes Jacek Kurski podważa jednak wyniki oglądalności. Sugeruje wręcz, że firma może je zaniżać.

- Dziś oglądalność mierzy jedna zagraniczna firma prywatna (NSM - red.), która uznaje, że grupa komercyjna to widzowie w wieku 16-49 lat. Czyli ja od paru dni się nie łapię - nawiązywał do swojego wieku prezes TVP. - A przecież moja siła nabywcza jest wielokrotnie większa niż moich dzieci. Nie mówiąc już, że 20 proc. rynku reklam to leki, co wręcz powinno premiować grupę senioralną, która jest wierna TVP - konstatował Kurski w wywiadzie dla „W Sieci”.

Jacek Kurski ma też wątpliwości czy dane o oglądalności dostarczane przez Nielsen Audience Measurement są rzetelne.

- TVP przeprowadziła u nas audyt, a jego wynik był pozytywny - odpiera zarzuty instytut.

Przeczytaj: Minister Morawiecki o negocjowanej umowie gospodarczej USA-UE

Nielsen Audience Measurement, w obronie swojej metodologii badań, zaznaczył, że przedział wiekowy ustaliły podmioty medialne (telewizje, reklamodawcy etc.), a nie Instytut arbitralnie.

 

 

Nie przegap najważniejszych wiadomościObserwuj nas w Google NewsObserwuj nas w Google News
×

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: Jacek Kurski: Oglądalność TVP może być zaniżana

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!