XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Centra usług wspólnych stawiają na automatyzację. W jaki sposób wpłynie to na zatrudnienie?

Centra usług wspólnych stawiają na automatyzację. W jaki sposób wpłynie to na zatrudnienie?
Większość pracowników centrów usług stanowią Polacy – udział cudzoziemców wynosi 9 proc. (fot. shutterstock)

• W Polsce działa już 936 centrów usług wspólnych, które zatrudniają 212 tys. osób.
• W 2020 r. zatrudnienie w sektorze może osiągnąć 300 tys. - prognozuje branżowe stowarzyszenie ABSL w najnowszym raporcie „Sektor nowoczesnych usług biznesowych w Polsce 2016”.

W Polsce działa już 936 centrów usług, w tym 676 zagranicznych. Siedem z nich zatrudnia ponad 10 tys. osób. Ogółem pracę w sektorze znalazło 212 tys. osób – 177 tys. osób zatrudniają centra zagraniczne, a 35 tys. polskie. Większość pracowników centrów usług stanowią Polacy – udział cudzoziemców wynosi 9 proc.

Jak prognozuje ABSL, już za cztery lata, w 2020 r., zatrudnienie w centrach usług może osiągnąć 300 tys. osób. Tylko w ostatnim roku odnotowano 25 proc. wzrost zatrudnienia w centrach zagranicznych w Polsce – większy niż w poprzednich latach.

Czytaj też: Kosztowne skutki Brexitu dla Polski

- Sektor nowoczesnych usług biznesowych w Polsce w pewien sposób wyhamował emigrację na zachód i przyciągnął ponad dwieście tysięcy utalentowanych ludzi, dzięki którym Polska stała się rozpoznawalną i strategiczną marką w rozmowach zarządów globalnych korporacji – mówi Wojciech Popławski, wiceprezes ABSL i dyrektor zarządzający Accenture Operations.

- Niskie koszty pracy, proste zadania, tony papierów przekładanych z kartonów na biurka to nadal jeszcze popularny stereotyp myślenia o przeciętnym centrum usług dla biznesu. Dziś to miejsca pracy gdzie cyfryzacja, najnowsze technologie i innowacje pojawiają się w tym samych czasie co w biurach w Dolinie Krzemowej. Nie znam lepszego miejsca, gdzie utrzymujący się latami rynek pracownika wymusił standardy, o których inne branże mogą tylko pomarzyć.

Na co zatem mogą liczyć pracownicy?

Przede wszystkim na umowy o pracę na pełen etat – ma je 92 proc. pracowników centrów usług wspólnych. Po drugie – na wsparcie szkoleniowe. Najczęściej są to szkolenia wprowadzające, z zakresu umiejętności miękkich – komunikacji, inteligencji emocjonalnej – oraz umiejętności językowych. W tym ostatnim przypadku, często są to szkolenia, kończące się zdobyciem certyfikatu.

Czytaj cały artykuł tutaj.

 

Nie przegap najważniejszych wiadomościObserwuj nas w Google NewsObserwuj nas w Google News
×

SŁOWA KLUCZOWE

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Centra usług wspólnych stawiają na automatyzację. W jaki sposób wpłynie to na zatrudnienie?

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!