REKLAMA

Centra usług wspólnych stawiają na automatyzację. W jaki sposób wpłynie to na zatrudnienie?

  • www.pulshr.pl
  • Autor: Pulshr.pl
  • 29 czerwca 2016 12:07
Centra usług wspólnych stawiają na automatyzację. W jaki sposób wpłynie to na zatrudnienie? Większość pracowników centrów usług stanowią Polacy – udział cudzoziemców wynosi 9 proc. (fot. shutterstock)

• W Polsce działa już 936 centrów usług wspólnych, które zatrudniają 212 tys. osób.
• W 2020 r. zatrudnienie w sektorze może osiągnąć 300 tys. - prognozuje branżowe stowarzyszenie ABSL w najnowszym raporcie „Sektor nowoczesnych usług biznesowych w Polsce 2016”.

W Polsce działa już 936 centrów usług, w tym 676 zagranicznych. Siedem z nich zatrudnia ponad 10 tys. osób. Ogółem pracę w sektorze znalazło 212 tys. osób – 177 tys. osób zatrudniają centra zagraniczne, a 35 tys. polskie. Większość pracowników centrów usług stanowią Polacy – udział cudzoziemców wynosi 9 proc.

Jak prognozuje ABSL, już za cztery lata, w 2020 r., zatrudnienie w centrach usług może osiągnąć 300 tys. osób. Tylko w ostatnim roku odnotowano 25 proc. wzrost zatrudnienia w centrach zagranicznych w Polsce – większy niż w poprzednich latach.

Czytaj też: Kosztowne skutki Brexitu dla Polski

- Sektor nowoczesnych usług biznesowych w Polsce w pewien sposób wyhamował emigrację na zachód i przyciągnął ponad dwieście tysięcy utalentowanych ludzi, dzięki którym Polska stała się rozpoznawalną i strategiczną marką w rozmowach zarządów globalnych korporacji – mówi Wojciech Popławski, wiceprezes ABSL i dyrektor zarządzający Accenture Operations.

- Niskie koszty pracy, proste zadania, tony papierów przekładanych z kartonów na biurka to nadal jeszcze popularny stereotyp myślenia o przeciętnym centrum usług dla biznesu. Dziś to miejsca pracy gdzie cyfryzacja, najnowsze technologie i innowacje pojawiają się w tym samych czasie co w biurach w Dolinie Krzemowej. Nie znam lepszego miejsca, gdzie utrzymujący się latami rynek pracownika wymusił standardy, o których inne branże mogą tylko pomarzyć.

Na co zatem mogą liczyć pracownicy?

Przede wszystkim na umowy o pracę na pełen etat – ma je 92 proc. pracowników centrów usług wspólnych. Po drugie – na wsparcie szkoleniowe. Najczęściej są to szkolenia wprowadzające, z zakresu umiejętności miękkich – komunikacji, inteligencji emocjonalnej – oraz umiejętności językowych. W tym ostatnim przypadku, często są to szkolenia, kończące się zdobyciem certyfikatu.

Czytaj cały artykuł tutaj.

Skomentuj

  • Brak komentarzy.



REKLAMA

Znajdź swojego posła i senatora

LUB
Polityka rozbudza emocje, jakich dawno nie było? Oceniaj i komentuj działania i wypowiedzi posłów i senatorów z podziałem na okręgi i komitety. Twój głos zawsze się liczy!
REKLAMA