17 października będzie Dniem Sprzedaży Bezpośredniej?

17 października będzie Dniem Sprzedaży Bezpośredniej?
Sprzedaż bezpośrednia przez lata dorobiła się niezbyt dobrej sławy. (fot. Krzysztof Białoskórski/sejm.gov.pl)

Na ósmym posiedzeniu, Sejm zajmie się projektem ustanowienia dnia 17 października Dniem Sprzedaży Bezpośredniej. Celem projektu jest stworzenie przyjaznych warunków do organizacji wydarzeń i spotkań, podnoszących świadomość społeczną w zakresie sprzedaży bezpośredniej.

Projekt ustawy został przygotowany przez Polskie Stowarzyszenie Sprzedaży Bezpośredniej. W ciągu ostatnich trzech lat PSSB regularnie organizuje w drugiej połowie roku konferencje poświęcone tematyce sprzedaży bezpośredniej. W ramach tych konferencji omawiane są przede wszystkim tematy z zakresu sprzedaży bezpośredniej i jej znaczenia dla rozwoju przedsiębiorczości.

Ustanowienie dnia 17 października Dniem Sprzedaży Bezpośredniej, zdaniem wnioskodawców, „stworzy przyjazne warunki do organizacji wydarzeń społecznych i gospodarczych, podczas których możliwe będzie podnoszenie  świadomości społecznej w zakresie aspektów związanych z prowadzeniem sprzedaży bezpośredniej oraz nabywaniem produktów lub usług w tym kanale dystrybucji. Ponadto ustanowienie Dnia Sprzedaży Bezpośredniej poprzez popularyzację idei sprzedaży bezpośredniej pozytywnie wpłynie na rozwój przedsiębiorczości w Polsce” – czytamy w uzasadnieniu projektu.

Jak informują wnioskodawcy, projekt to inicjatywa istotna społecznie, bowiem w branży sprzedaży bezpośredniej skupionych jest obecnie blisko 900 tysięcy konsultantów, to jest osób związanych z  firmami sprzedaży bezpośredniej.

Sprzedaż bezpośrednia to zakupy poza stałymi punktami sprzedaży detalicznej np. w domu klienta, na ulicy lub podczas prezentacji organizowanej m.in. w hotelach, sanatoriach, restauracjach, domach kultury, remizach strażackich lub podczas wycieczek turystyczno-religijnych. Przez lata dorobiła się niezbyt dobrej sławy.

Czytaj też: Sprzedaż bezpośrednia w Polsce ma się dobrze. Gorzej ze sprzedawcami

Jak informuje PSSB, zauważalną bolączką konsultantów są złe konotacje z zawodem sprzedawcy bezpośredniego, które występują w społeczeństwie. Rzetelne firmy sprzedaży bezpośredniej walczą z nieuczciwymi przedsiębiorstwami i sprzedawcami w branży, nastawionymi na szybki zysk, wykorzystującymi niewiedzę czy podeszły wiek klientów.

Z badania przeprowadzonego przez IBRiS na zlecenie Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej wynika, że sprzedawcy za największy minus zawodu uznali złe traktowanie ich przez ludzi (28,3 proc.).

 

 

 

Nie przegap najważniejszych wiadomościObserwuj nas w Google NewsObserwuj nas w Google News
×

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: 17 października będzie Dniem Sprzedaży Bezpośredniej?

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!