XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Znani wydawcy o repolonizacji mediów. "Media, podobnie jak kulturę, warto jednak mieć własne!”

Znani wydawcy o repolonizacji mediów. "Media, podobnie jak kulturę, warto jednak mieć własne!”
Jacek Świderski, prezes Wirtualnej Polski o rządowych planach repolonizacji mediów: "Niestety często jest tak, że kto płaci orkiestrze, ten wybiera muzykę". (fot. mat. pras.)

Jacek Świderski, prezes Wirtualnej Polski na swoim profilu w mediach społecznościowych odniósł się do planowanej przez Prawo i Sprawiedliwość „repolonizacji” mediów. Jego zdaniem „media, podobnie jak kulturę, warto jednak mieć własne”. Głos w sprawie zabrał także inny znany polski wydawca - Michał M. Lisiecki, prezes PMPG, właściciel spółki wydającej m.in. tygodnik „Wprost".

W połowie roku ma być gotowy projekt ustawy dotyczącej „repolonizacji” mediów w Polsce. Prawo i Sprawiedliwość nie zdradza na razie szczegółów projektu. Wiadomo, że w założeniu ma on przeciwdziałać nadmiernej koncentracji rynku w rękach jednego wydawcy.

- Repolonizacja nie oznacza odbierania niczego na siłę, jesteśmy w Unii Europejskiej i obowiązują przepisy – mówiła w TV Republika posłanka PiS Elżbieta Kruk. - Na rynku gazet lokalnych i czasopism mamy 90 proc. gazet należących do niemieckiego koncernu Polska Press. Ringier Axel Springer Polska ma trzydzieści parę tytułów, Burda Media ma niemal wszystkie magazyny kobiece – wymieniała.

Jak zauważyła, inne kraje Unii Europejskiej chronią swoje rynki i tworzą prawo uniemożliwiające dominację obcego kapitału. - Te kwestie w krajach Unii Europejskiej są regulowane przy pomocy polityki antymonopolowej, są ustawowo określone procentowe udziały w rynkach – mówiła w TV Republika. Zapewniła, że PiS uporządkuje tę kwestię, nawet pomimo spodziewanych ataków.

Plany Prawa i Sprawiedliwości wywołały żywą dyskusję. Głos zabrali także znani w Polsce wydawcy. Jacek Świderski, prezes i jeden z właścicieli Wirtualnej Polski, napisał na swoim profilu w mediach społecznościowych: „Dziwię się naiwności tych, którzy mówią że to bez znaczenia do kogo należy. Tak jakby to była zwykła woda w kranie. Niestety często jest tak, że kto płaci orkiestrze, ten wybiera muzykę. Uważam, że media, podobnie jak kulturę, warto jednak mieć własne!”.

 

Do dyskusji włączył się także Michał Lisiecki, prezes PMPG, właściciel spółki wydającej m.in. tygodnik „Wprost". Na Twitterze zasugerował, by… oflagować prasę.

 

×

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: Znani wydawcy o repolonizacji mediów. "Media, podobnie jak kulturę, warto jednak mieć własne!”

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!