REKLAMA

Zainteresowanie partią Nowoczesna spadło najbardziej

  • Autor: bad
  • 16 sierpnia 2016 13:46
Zainteresowanie partią Nowoczesna spadło najbardziej W lipcu liczba publikacji na temat ugrupowania Ryszarda Petru zmniejszyła się o 41 proc. (fot.:twitter.com/_Nowoczesna)

• Wakacje to okres newsowej stagnacji.
• Niewiele się dzieje w sferze polityki, a media zapełniają luki mało znaczącymi informacjami.
• W lipcu spadła liczba informacji o liderach partii politycznych oraz samych ugrupowaniach.

Łącznie liczba publikacji w lipcu na temat ugrupowań zmniejszyła się o 7 proc., a wahania wyników poszczególnych partii były znaczące. Najbardziej spadło zainteresowanie Nowoczesną. Liczba publikacji na temat ugrupowania Ryszarda Petru zmniejszyła się o 41 proc. Wzrost popularności w mediach dotyczył w lipcu tylko dwóch stowarzyszeń – Prawa i Sprawiedliwości oraz Kukiz’15.

Liczba publikacji na temat partii politycznych, stowarzyszeń w lipcu 2016:

Nadal pierwsze miejsce zajmuje PiS z wynikiem 37 tys. materiałów. Na drugim miejscu uplasowało się PO (11 tys.), a za nim PSL (7 tys.). Tuż za podium znalazły się partie: Nowoczesna (6,3 tys.), Kukiz’15 (5 tys.). Zestawienie zamyka Mniejszość Niemiecka.

Czytaj też: Rekordowo długie wakacje posłów

Zdecydowanie najwięcej publikacji o partiach ukazało się w internecie, a drugim najpopularniejszym źródłem była telewizja. O partii rządzącej najczęściej informowali dziennikarze z redakcji TVN24, Polsat News, Radio TOK FM i Wpolityce.pl. Ekwiwalent reklamowy materiałów na temat Prawa i Sprawiedliwości wyniósł 373 mln złotych. 

Liczba publikacji na temat liderów partii politycznych, stowarzyszeń w lipcu 2016 z podziałem na media:

Podobnie sytuacja wyglądała wśród przewodniczących partii. Wszyscy politycy, poza Ryszardem Gallą, odnotowali spadek. Jarosław Kaczyński znacznie się oddalił od reszty polityków. Drugą lokatę zajął lider PO. Różnica pomiędzy tymi dwoma przywódcami wynosiła w lipcu 6 tys. doniesień medialnych. Trzecie miejsce tradycyjnie zajął Ryszard Petru, a za nim znalazł się Paweł Kukiz.

Zmiany w czasie ukazywania się przekazów prasowych na temat partii politycznych, stowarzyszeń w lipcu 2016 r.:

Jarosław Kaczyński nie miał sobie równych w pierwszej połowie lipca. Największa dysproporcja w liczbie publikacji nastąpiła 2 i 4 dnia miesiąca. Ekwiwalent reklamowy materiałów opublikowanych w nawiązaniu do polityka wyniosło 122 mln złotych.

Źródło: PRESS-SERVICE Monitoring Mediów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

Skomentuj

  • Brak komentarzy.



REKLAMA

Znajdź swojego posła i senatora

LUB
Polityka rozbudza emocje, jakich dawno nie było? Oceniaj i komentuj działania i wypowiedzi posłów i senatorów z podziałem na okręgi i komitety. Twój głos zawsze się liczy!
REKLAMA