• Andrzej Adamczyk uważa, że zamiast tworzyć Koleje Małopolskie, należało wspierać Przewozy Regionalne.
• Rzecz w tym, że podobny scenariusz wcześniej został zrealizowany w kilku innych regionach Polski.
W Małopolsce działały Przewozy Regionalne. Należało je dofinansować a nie powoływać konkurencję. Przewozy były własnością marszałka. Ten sam marszałek powołał Koleje Małopolskie (…) To działanie wymierzone w interes działającej spółki, będącej własnością tego, który decyzje podejmuje – stwierdził na antenie Radia Kraków Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury i budownictwa. Jak podkreślił utworzona przez samorząd województwa spółka stanowi konkurencję dla Przewozów Regionalnych, a sam rynek przewozów podzielony został dość specyficznie.
- Te lukratywne linie obsługuje nowa spółka. Przewozom zostały te najmniej atrakcyjne. Mówi się o likwidacji Przewozów. Za to powinni odpowiedzieć ci, którzy powołali konkurencję – powiedział Adamczyk.