Prawie 360 mln zł wydały na reklamę spółki Skarbu Państwa za rządów poprzedniej koalicji. Pieniądze zasiliły media sprzyjające rządowi.
Jak donosi "Nasz Dziennik", na reklamę telewizyjną, radiową, prasową i internetową, spółki publiczne wydały w latach 2007-2015 ok. 356 mln 600 tys. zł, z czego prawie 311 mln zł przypadło na media prywatne, a ponad 45 mln zł na publiczne.
- Poza tym 74 mln zł pochłonęły wydatki na billboardy, przesyłki pocztowe, ulotki, przyczepy reklamowe czy reklamę w środkach komunikacji (metro, pociągi, autobusy) - podaje "Nasz Dziennik", powołując się na dane, które w odpowiedzi na oficjalne zapytanie posła Andrzeja Maciejewskiego (Kukiz’15), przewodniczącego sejmowej Komisji Samorządu Terytorialnego i Polityki Regionalnej, przedstawił resort skarbu.
Minister skarbu zebrał informacje od 148 spółek nadzorowanych przez resort. Danych nie dostarczyło 14 spółek, powołując się głównie na to, że ujawnienia wydatków na reklamę zabraniają im przepisy prawa.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Spółki skarbu państwa wydały na reklamę 360 mln zł