XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Rząd ma plan dotyczący polskich rzek. Inwestycje idą w milardy

Rząd ma plan dotyczący polskich rzek. Inwestycje idą w milardy
Średnioroczny koszt modernizacji Odry i budowy kaskady Wisły w latach 2017-2020 będzie wynosić ok. 1,6 mld zł (fot.wikipedia.org/Grzegorz Kilian/CC BY-SA 3.0)

• Polskim śródlądowym drogom wodnym zostanie zapewniona międzynarodowa klasa żeglowności do poziomu IV - zakładają przyjęte we wtorek (14 czerwca) przez rząd założenia do planów rozwoju śródlądowych dróg wodnych w Polsce na lata 2016-2020, z perspektywą do 2030 r.
• Średnioroczny koszt modernizacji Odry i budowy kaskady Wisły w latach 2017-2020 będzie wynosić ok. 1,6 mld zł.

Rada Ministrów podjęła uchwałę w sprawie "Założeń do planów rozwoju śródlądowych dróg wodnych w Polsce na lata 2016-20 z perspektywą do roku 2030", którą przedłożył minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej.

Polskim śródlądowym drogom wodnym: rzekom i kanałom – istotnym z punktu widzenia transportowego – zostanie zapewniona międzynarodowa klasa żeglowności do poziomu IV, informuje portal premier.gov.pl.

Odra (na całej swojej długości) i Wisła (od Warszawy do Gdańska) do 2030 r. staną się międzynarodowymi szlakami żeglugowymi.

Polska zamierza przystąpić do ONZ-towskiego porozumienia AGN. Będzie to oznaczać, że polskie drogi wodne mają dołączyć do szlaków żeglugowych uznanych za istotne dla integracji europejskiej sieci dróg wodnych, czyli kategorii E.

Zobacz też: Minister Jurgiel powołał grupę monitorującą suszę rolniczą

Porozumienie AGN będzie dotyczyło dróg, które już dzisiaj mają odpowiednie wymagania klasyfikacyjne oraz szlaków, które międzynarodowe standardy osiągną dopiero w przyszłości.

Aby polskie śródlądowe drogi wodne kategorii E spełniały wymagania szlaków żeglugowych o znaczeniu międzynarodowym, muszą zostać rozbudowane lub zmodernizowane do poziomu IV klasy żeglowności.

Budowa lub zmodernizowanie śródlądowych dróg wodnych do parametrów IV klasy żeglowności zostały podzielone na cztery priorytety:

- Odrzańską Drogę Wodną (E-30); cel - osiągnięcie międzynarodowej klasy żeglowności i włączenie jej w europejską sieć dróg wodnych;

- drogę wodną Wisły; cel – poprawa warunków nawigacyjnych;

- połączenie Odra - Wisła - Zalew Wiślany i Warszawa – Brześć, w celu rozbudowy dróg wodnych E-70 i E-40.

Czytaj całość tutaj.

 

Nie przegap najważniejszych wiadomościObserwuj nas w Google NewsObserwuj nas w Google News
×

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Rząd ma plan dotyczący polskich rzek. Inwestycje idą w milardy

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!