REKLAMA

Rząd ma plan dotyczący polskich rzek. Inwestycje idą w milardy

  • wnp.pl
  • Autor: WNP.pl
  • 15 czerwca 2016 10:40
Rząd ma plan dotyczący polskich rzek. Inwestycje idą w milardy Średnioroczny koszt modernizacji Odry i budowy kaskady Wisły w latach 2017-2020 będzie wynosić ok. 1,6 mld zł (fot.wikipedia.org/Grzegorz Kilian/CC BY-SA 3.0)

• Polskim śródlądowym drogom wodnym zostanie zapewniona międzynarodowa klasa żeglowności do poziomu IV - zakładają przyjęte we wtorek (14 czerwca) przez rząd założenia do planów rozwoju śródlądowych dróg wodnych w Polsce na lata 2016-2020, z perspektywą do 2030 r.
• Średnioroczny koszt modernizacji Odry i budowy kaskady Wisły w latach 2017-2020 będzie wynosić ok. 1,6 mld zł.

Rada Ministrów podjęła uchwałę w sprawie "Założeń do planów rozwoju śródlądowych dróg wodnych w Polsce na lata 2016-20 z perspektywą do roku 2030", którą przedłożył minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej.

Polskim śródlądowym drogom wodnym: rzekom i kanałom – istotnym z punktu widzenia transportowego – zostanie zapewniona międzynarodowa klasa żeglowności do poziomu IV, informuje portal premier.gov.pl.

Odra (na całej swojej długości) i Wisła (od Warszawy do Gdańska) do 2030 r. staną się międzynarodowymi szlakami żeglugowymi.

Polska zamierza przystąpić do ONZ-towskiego porozumienia AGN. Będzie to oznaczać, że polskie drogi wodne mają dołączyć do szlaków żeglugowych uznanych za istotne dla integracji europejskiej sieci dróg wodnych, czyli kategorii E.

Zobacz też: Minister Jurgiel powołał grupę monitorującą suszę rolniczą

Porozumienie AGN będzie dotyczyło dróg, które już dzisiaj mają odpowiednie wymagania klasyfikacyjne oraz szlaków, które międzynarodowe standardy osiągną dopiero w przyszłości.

Aby polskie śródlądowe drogi wodne kategorii E spełniały wymagania szlaków żeglugowych o znaczeniu międzynarodowym, muszą zostać rozbudowane lub zmodernizowane do poziomu IV klasy żeglowności.

Budowa lub zmodernizowanie śródlądowych dróg wodnych do parametrów IV klasy żeglowności zostały podzielone na cztery priorytety:

- Odrzańską Drogę Wodną (E-30); cel - osiągnięcie międzynarodowej klasy żeglowności i włączenie jej w europejską sieć dróg wodnych;

- drogę wodną Wisły; cel – poprawa warunków nawigacyjnych;

- połączenie Odra - Wisła - Zalew Wiślany i Warszawa – Brześć, w celu rozbudowy dróg wodnych E-70 i E-40.

Czytaj całość tutaj.

Skomentuj

  • Brak komentarzy.



REKLAMA

Znajdź swojego posła i senatora

LUB
Polityka rozbudza emocje, jakich dawno nie było? Oceniaj i komentuj działania i wypowiedzi posłów i senatorów z podziałem na okręgi i komitety. Twój głos zawsze się liczy!
REKLAMA