XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

PZU przedstawiło strategię do roku 2020

PZU przedstawiło strategię do roku 2020
PZU poinformowało, że utworzy nowe marki ubezpieczeniowe w Polsce. (fot.:lokalny zakład PZU w miejscowości Mońki, wikipedia.org/CC)

• PZU planuje zmianę profilu ze spółki czysto dywidendowej na spółkę dywidendowo-wzrostową, chce utrzymywać ROE na poziomie 18 proc.
• Ubezpieczyciel chce budować grupę bankową, która znajdzie się w pierwszej piątce banków w Polsce z aktywami ponad 140 mld zł - poinformował PZU w strategii do 2020 roku.

"Przedstawiona w niniejszym dokumencie Strategia Grupy PZU zakłada fundamentalną zmianę profilu Grupy ze spółki czysto dywidendowej na spółkę dywidendowo-wzrostową, realizującą ambitne projekty zwiększenia wartości przychodów oraz zysku netto, przy wykorzystaniu siły kapitałowej Grupy PZU" - napisano w strategii.

PZU chce utrzymywać wskaźnik wypłacalności Solvency II dla grupy PZU na poziomie nie niższym niż 200 proc.

W założeniach polityki kapitałowej i dywidendowej spółka zakłada zatrzymanie części skonsolidowanych zysków grupy na finansowanie inicjatyw wzrostowych (projekt bankowy, akwizycje na rynku TFI, akwizycje zagraniczne). Opcjonalnie, w zależności od potrzeb wynikających z akwizycji, spółka zakłada emisję długu podporządkowanego.

"W przypadku braku wykorzystania zatrzymanego kapitału na rozwój, zostanie on zwrócony akcjonariuszom" - napisano w strategii.

Spółka podała, że kluczowe zmiany - w stosunku do poprzedniej strategii - dotyczą zwiększenia nacisku na rentowność działalności podstawowej grupy i w tym redukcję kosztów stałych o 400 mln zł w ciągu 3 lat, przyspieszenia wzrostu grupy PZU, w tym rozwoju segmentu zdrowie oraz inwestycje i ujęcie w strategii planu w zakresie inwestycji w sektor bankowy oraz zwiększenia roli innowacyjności.

Redukcja kosztów wynikać ma w głównej mierze wynikała z wykorzystania wdrożenia platformy Everest oraz usprawnienia procesów operacyjnych, w tym automatyzacji.

"Chcemy rozwijać działalność w Polsce i na rynkach zagranicznych, na których już jesteśmy obecni. Równocześnie, aby zapewnić możliwość dalszego wzrostu wartości PZU, będziemy realizować ambitne projekty rozwojowe. Będziemy rosnąć w szczególności w obszarach opieki zdrowotnej oraz zarządzania aktywami - powiedział cytowany w komunikacie Michał Krupiński, prezes PZU.

PZU planuje utrzymać rentowność ROE na poziomie 18 proc., osiągnąć poziom 100 mld zł aktywów pod zarządzaniem, w tym 50 mld zł aktywów klientów zewnętrznych.

Planowany jest wzrost przychodów PZU Zdrowie z 260 mln zł w 2015 roku do 1 mld zł w 2020 roku i założona jest budowa grupy bankowej, która znajdzie się w pierwszej piątce banków w Polsce z aktywami o wartości ponad 140 mld zł.

Spółka planuje zakup placówek medycznych o stabilnej rentowności, zakłada, że do 2020 roku wydatki akwizycyjne wyniosą w tym segmencie 330 mln zł.

"W przypadku pojawiania się atrakcyjnych opcji inwestycyjnych, dopuszcza się akwizycje banków o charakterystyce uzasadniającej brak integracji w ramach segmentu bankowego Grupy" - napisano w strategii.

Ubezpieczyciel poinformował, że dzięki przeprowadzonej konsolidacji oraz realizacji synergii kontrybucja filaru bankowego do wyniku Grupy PZU w 2020 roku powinna wzrosnąć do 450 mln zł.

PZU podało, że będzie poszukiwało możliwości tworzenia wartości dodanej poprzez przejęcia spółek ubezpieczeniowych, dopuszcza potencjalnie akwizycje podmiotów z sektora pozaubezpieczeniowego (np. spółek asset management).

PZU poinformowało, że utworzy nowe marki ubezpieczeniowe w Polsce, dzięki którym chce poprawić swoją pozycję konkurencyjną w wybranych grupach klientów.

 

Nie przegap najważniejszych wiadomościObserwuj nas w Google NewsObserwuj nas w Google News
×

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: PZU przedstawiło strategię do roku 2020

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!