- Nawet jeśli opodatkowane nową daniną sieci handlowe - w obawie o spadek konkurencyjności cenowej względem sklepów detalicznych i spadek marży - będą starały się domagać rekompensaty u producentów, przy aktualnych marżach producenta skutkować to będzie nieuniknionymi podwyżkami cen detalicznych produktów - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl, Konrad Świerczyński, właściciel i prezes firmy Blue Lemon.
Jego zdaniem trudno powiedzieć jak będzie wyglądał finalny kształt ustawy - z dnia na dzień słyszymy coraz to inne informacje. - Na chwile obecną uważam, że podatek od sieci w sposób pośredni dotknie ostatniego ogniwa, czyli konsumenta - dodaje.
- Z drugiej strony możemy mieć tylko nadzieje, że wprowadzenie 500 zł „zasiłku na dziecko” wpłynie w jakiś zauważalny sposób na wzrost konsumpcji społeczeństwa - komentuje Konrad Świerczyński.
W ostatnim czasie dużo mówi się o aferze łapówkarskiej w sieciach handlowych. Prezes Blue Lemon komentuje problem na łamach www.portalspozywczy.pl.
- Osobiście nie spotkałem się z takimi przypadkami, więc raczej nie chciałbym się wypowiadać w tych kwestiach. Na podstawie własnych doświadczeń mogę powiedzieć, że biznes sieci handlowych, podobnie jak każdy inny biznes opiera się o wynik ekonomiczny, co jest oczywistym priorytetem kształtującym politykę handlową. Moim zdaniem osoby reprezentujące sieci handlowe, cechuje wysoki poziom managerski już nie tylko w aspekcie handlowym, posiadają również wiedzę techniczną dotyczącą technologii produktów, oraz rynku surowców, co sprawia że są nie tylko profesjonalistami w dziedzinach handlu, lecz także są coraz bardziej świadomi istoty jakości oferowanych towarów - mówi Konrad Świerczyński.
Firma Blue Lemon, która powstała w 2015 r., ma w swoim portfolio napoje gazowane marki Trrick i Mix Fresh.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Podatek od handlu będzie skutkować podwyżkami cen