REKLAMA

PARP: polskie firmy mocno zainteresowane wsparciem promocji międzynarodowej

  • Autor: aw/PAP
  • 29 maja 2017 07:39
PARP: polskie firmy mocno zainteresowane wsparciem promocji międzynarodowej Prezes Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości Patrycja Klarecka (fot.PTWP)

Bardzo dużym zainteresowaniem małych i średnich firm cieszą się wszystkie instrumenty PARP dotyczące promocji międzynarodowej, w tym dotacje na udział w targach międzynarodowych albo misjach handlowych - powiedziała  szefowa Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości Patrycja Klarecka.

- PARP wspiera małe i średnie firmy głównie w trzech obszarach: pierwszym obszarem jest rozwój innowacji w firmach i wdrażanie tych innowacji przez MŚP. I tutaj mamy kilka instrumentów na łączną kwotę dotacji blisko 10 mld zł. Wspieramy także internacjonalizację, wspieramy firmy w ekspansji międzynarodowej, na to wsparcie mamy przeszło 2,5 mld zł, a także wspieramy rozwój kapitału ludzkiego w firmach - mówiła.

- Bardzo dużym zainteresowaniem w tej chwili cieszą się wszystkie instrumenty dotyczące promocji międzynarodowej - wskazała Klarecka.

- Mamy dwa główne instrumenty: pierwszy w programie Inteligentny Rozwój to jest "Go to Brand", gdzie przedsiębiorcy mogą uzyskać dotację m.in. na udział w targach, misjach handlowych, oraz instrument dedykowany przedsiębiorcom w Polsce Wschodniej - "Internacjonalizacja MŚP". Tam zakres tego instrumentu jest bardzo podobny, ale w grę wchodzi jeszcze doradztwo związane właśnie z internacjonalizacją, z ekspansją na rynki zagraniczne - wyjaśniła.

- Naszą ofertą są przede wszystkim dotacje bezzwrotne. Czyli udzielamy przedsiębiorcom, którzy są zainteresowani właśnie takimi działaniami, pomocy bezzwrotnej - dodała. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

Skomentuj

  • Brak komentarzy.



REKLAMA

Znajdź swojego posła i senatora

LUB
Polityka rozbudza emocje, jakich dawno nie było? Oceniaj i komentuj działania i wypowiedzi posłów i senatorów z podziałem na okręgi i komitety. Twój głos zawsze się liczy!
REKLAMA