Nam chodzi o to, by państwo było inteligentnym klientem

Nam chodzi o to, by państwo było inteligentnym klientem
- Chcemy wzmocnić pozacenowe kryteria oceny ofert - zapowiada Mariusz Haładyj.(Fot.: ccifp.pl)

• Ministerstwo Rozwoju proponuje wprowadzić nowelizację w Prawie Zamówień Publicznych.
• Według Mariusza Haładyja, podsekretarza stanu w Ministerstwie Rozwoju wdraża ona do polskiego prawa przepisy unijnych dyrektyw oraz stanowi pierwszy etap przekształcenia zamówień publicznych w instrument polityki gospodarczej i społecznej.

– Nowelizacja w Prawie Zamówień Publicznych, którą proponuje wprowadzić Ministerstwo Rozwoju, realizuje dwa cele. Po pierwsze, wdraża do polskiego prawa przepisy unijnych dyrektyw. Po drugie, stanowi pierwszy etap przekształcenia systemu zamówień publicznych w silny instrument polityki gospodarczej i społecznej. Brzmi to może nieco górnolotnie, ale w praktyce chodzi o to, by państwo, w tym także samorządy, było inteligentnym klientem. Klientem, który nie tylko chce wybrać najkorzystniejszą ofertę, ale też promuje innowacyjność i stabilne miejsca pracy oraz ułatwia małym i średnim firmom udział w przetargach – mówi Mariusz Haładyj, podsekretarz stanu w Ministerstwie Rozwoju.

Taką właśnie inteligentną politykę zakupową państwa zapowiadał w połowie lutego wicepremier Morawiecki podczas prezentacji Planu na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju. Ten projekt to realizacja tej zapowiedzi.

– Zmian jest sporo, bo to dość duża nowelizacja. Po pierwsze chcemy wzmocnić pozacenowe kryteria oceny ofert. Proponujemy upowszechnienie podejścia opartego na bilansie ceny, jakości i kosztów eksploatacji. Kolejną kwestią jest silniejsze powiązanie zamówień publicznych z prawem pracy. Nie ma zamówień publicznych w oderwaniu od prawa pracy. Zamawiający będą mieli obowiązek wskazania tych czynności wykonawcy, których wykonanie, zgodnie z Kodeksem Pracy, wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę – zapowiada Mariusz Haładyj.

– Bolączką zamówień publicznych w Polsce jest też to, że mamy zbyt dużo postępowań, w których składana jest jedna oferta. Upraszczamy więc procedury, ograniczamy bariery biurokratyczne i ekonomiczne dostępu do postępowań oraz otwieramy szerzej drzwi dla małych i średnich przedsiębiorstw – informuje.

Cały artykuł czytaj tutaj.

 

 

×

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Nam chodzi o to, by państwo było inteligentnym klientem

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!