Ministerstwo gospodarki morskiej chce zrealizować dwie duże morskie inwestycje. Jednak resorty i branża turystyczna przestrzegają przed skutkami ubocznymi.
Ministerstwo Gospodarski Morskiej i Żeglugi Śródlądowej opracowało specustawę. Jej głównymi założeniami są zabezpieczenia funduszy na połączenie Zalewu Wiślanego z Zatoką Gdańską i pogłębienie do 12,5 m toru wodnego Szczecin - Świnoujście. Pierwszy projekt jest wyceniony na 880 mln zł, a fundusze mają pochodzić z budżetu państwa. Jego realizację zaplanowano na lata 2017-2022. Drugi projekt ma kosztować 300 mln zł. Ma zostać sfinansowany z programu Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2023 - pisze "Rzeczpospolita.
Czytaj też: Ministerstwo gospodarki morskiej wspiera budowę nowych promów
Urzędnicy zapewniają, że dzięki inwestycjom przewidzianym w specustawie rozwinie się potencjał polskich portów oraz firm transportowo-logistycznych. Organizacje środowiskowe i turystyczne mają jednak wiele wątpliwości. Kwestionują główne założenie projektu, że przekopanie Mierzei Wiślanej poprawi bezpieczeństwo państwa - informuje Rzeczpospolita.