Marek Jakubiak: Patriotyzm ma także wymiar ekonomiczny

Marek Jakubiak: Patriotyzm ma także wymiar ekonomiczny
Marek Jakubiak, fot. Paweł Pawłowski

- Nie wiedzieć czemu urzędnicy za wszelką cenę starają się udawać, że zasada patriotyzmu ekonomicznego ich nie dotyczy. Jednak to właśnie państwo za pomocą różnego rodzaju kampanii informacyjnych powinno promować polskie produkty jako zdrowe, świeże, tradycyjnie wykonane i dobrej jakości - mówi Marek Jakubiak, prezes Grupy Browary Regionalne Jakubiak i poseł Kukiz '15.

Jak wynika z raportu "Patriotyzm konsumencki Polaków?" Open Research, spośród wszystkich kategorii produktów największą uwagę na pochodzenie Polacy zwracają w przypadku artykułów spożywczych. "Polskość" nabywanej żywności ma znaczenie dla 64 procent konsumentów. Najczęściej bywa ona rozumiana jako polsko brzmiąca nazwa, a nie miejsce wytworzenia towaru, czy polski kapitał stojący za daną firmą.

Według definicji Marka Jakubiaka patriotyzm gospodarczy obejmuje trzy elementy: producenta, konsumenta, ale też i państwo polskie, które jest pomiędzy nimi ważnym spoiwem.

- Wszystkie te segmenty powinny być przekonane o konieczności promowania własnego, czyli polskiego, w Polsce wyprodukowanego i sprzedawanego produktu - dodaje.

Zdaniem prezesa Grupy Browary Regionalne Jakubiak Polakom trzeba uświadamiać, że kapitał ma narodowość. 

Czytaj więcej na Portalspożywczy.pl

 

Nie przegap najważniejszych wiadomościObserwuj nas w Google NewsObserwuj nas w Google News
×

SŁOWA KLUCZOWE

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Marek Jakubiak: Patriotyzm ma także wymiar ekonomiczny

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!