REKLAMA

Jerzy Szmit: Brakuje 90 mln do sfinansowania Programu Budowy Dróg Krajowych

  • wnp.pl
  • Autor: WNP.pl/JS
  • 11 marca 2016 13:46
Jerzy Szmit: Brakuje 90 mln do sfinansowania Programu Budowy Dróg Krajowych jak wskazuje Jerzy Szmit, brakuje około 90 mld zł, żeby zapewnić finansowanie programu (fot. youtube.com)

W obecnej wersji Programu Budowy Dróg Krajowych (PBDK) na lata 2014-2023 niezbędne będzie zabezpieczenie ok. 200 mld zł, a nie 107 mld zł jak zapisano w programie. Oznacza to, jak wskazuje Jerzy Szmit, że brakuje około 90 mld zł, żeby zapewnić finansowanie tego programu.

Plan pracy resortu infrastruktury i budownictwa oraz zamierzenia dotyczące m.in. transportu drogowego były przedmiotem wystąpień kierownictwa ministerstwa podczas posiedzenia sejmowej Komisji Infrastruktury, które odbyło się wczoraj (10 marca).

Z prezentacji przedstawionej przez Jerzego Szmita, wiceministra infrastruktury odpowiedzialnego w resorcie za transport drogowy, wynikało, że na realizację wszystkich planowanych zadań ujętych w obecnej wersji Programu Budowy Dróg Krajowych (PBDK) na lata 2014 -2023 niezbędne będzie zabezpieczenie ok. 200 mld zł, a nie 107 mld zł jak zapisano w programie. Oznacza to, jak wskazywał Jerzy Szmit, że brakuje około 90 mld zł żeby zapewnić finansowanie tego programu.

- Aby realizacja tego planu była możliwa, Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa powołało grupy robocze, których głównym celem jest wypracowanie standardów i rozwiązań, które doprowadzą do obniżenia kosztów budowy dróg w Polsce. Główny, jednoznacznie określony cel, to obniżenie kosztów budowy dróg w Polsce. Oczywiście, przy zachowaniu norm technicznych i warunków, które powinny spełniać bezpieczne, wygodne, dobrze funkcjonujące drogi – informował wiceminister.

Jerzy Szmit zapowiedział, że 4 kwietnia br. ma odbyć się konferencja, podczas której dojdzie do pierwszego podsumowania prac wskazanych wcześniej zespołów roboczych. Wiceminister poinformował ponadto, że jest planowane powołanie Narodowego Forum Kontraktowego, czyli platformy dialogu pomiędzy branżą budowlaną, GDDKiA oraz ministerstwem. Ten dialog ma pozwolić uniknąć sytuacji z lat 2012-2014, kiedy dochodziło do bankructw firm budujących drogi.

Oprócz Programu Budowy Dróg Krajowych są jeszcze trzy inne programy uzupełniające, które funkcjonują w obszarze budownictwa drogowego w Polsce, a które dotyczą przede wszystkim dróg krajowych, ale też administrowanych przez samorządy. Pierwszy z nich to Program Likwidacji Miejsc Niebezpiecznych.

Czytaj całość na: wnp.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

Skomentuj

  • Brak komentarzy.



REKLAMA

Znajdź swojego posła i senatora

LUB
Polityka rozbudza emocje, jakich dawno nie było? Oceniaj i komentuj działania i wypowiedzi posłów i senatorów z podziałem na okręgi i komitety. Twój głos zawsze się liczy!
REKLAMA