REKLAMA

Jak będzie przebiegać kanał przez Mierzeję Wiślaną? Wiceminister odpowiada

  • Autor: aw/PAP
  • 26 kwietnia 2017 13:24
Jak będzie przebiegać kanał przez Mierzeję Wiślaną? Wiceminister odpowiada Ostateczną i optymalną lokalizację będzie można wskazać dopiero po przygotowaniu wspomnianego raportu środowiskowego (fot.mgm.gov.pl)

Ostateczna decyzja lokalizacyjna dotycząca budowy kanału przez Mierzeję Wiślaną powinna zapaść jeszcze w tym roku – informuje Grzegorz Witkowski, wiceminister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej.

"W tej chwili są prowadzone badania dotyczące ruchu rumowiska, jest przygotowywana koncepcja inwestycji, dokumenty dotyczące oddziaływania na środowisko. Raportu środowiskowego możemy spodziewać się również w tym roku, ale na ostateczną decyzję środowiskową trzeba będzie poczekać do roku 2018. Zgodnie z umową do końca wakacji przyszłego roku ma być gotowy projekt wykonawczy kanału żeglugowego" - powiedział Witkowski.

"Na obecnym etapie zbyt wcześnie mówić o oddziaływaniu inwestycji na środowisko czy też o ewentualnych działaniach kompensacyjnych związanych z przedsięwzięciem, takich jak sztuczne wyspy na Zalewie Wiślanym itp. Musimy zaczekać na zakończenie wspomnianych prac" - dodał wiceminister.

Witkowski przyznał, że budowa kanału w okolicy Nowego Światu w gminie Sztutowo (między Skowronkami a Przebrnem) jest bardzo prawdopodobna.

"Ostateczną i optymalną lokalizację będzie można wskazać jednak dopiero po przygotowaniu wspomnianego raportu środowiskowego " - zastrzegł.

Wiceminister zapewnił, iż resort jest w stałym kontakcie z Komisją Europejską, która czeka przede wszystkim na decyzję środowiskową dotyczącą budowy. "Będą zachowane wszelkie procedury i dyrektywy. Nikt nie zamierza iść na skróty" - podkreślił.

Witkowski przypomniał, iż połączenie Zalewu Wiślanego i Zatoki Gdańskiej kanałem przez Mierzeję Wiślaną to jedna z priorytetowych inwestycji obecnego rządu i Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej.

Kanał w nowej sytuacji geopolitycznej Polski i wschodnich obszarów Unii Europejskiej ma obecnie znaczenie przede wszystkim ze względu na potrzebę zwiększenia bezpieczeństwa tej części Polski i wschodniej granicy Unii. Realizacja projektu umożliwi swobodny i nieograniczony dostęp jednostek Marynarki Wojennej i Straży Granicznej do portów Zalewu Wiślanego. Budowa drogi wodnej będzie rzeczywiście gwarantem bezpieczeństwa morskiego naszego kraju.

Więcej czytaj tutaj

Podobał się artykuł? Podziel się!

Skomentuj (1 komentarzy)

  • Marjan 2017-04-26 16:44:56
    Drogi dziurawe jak ser szwajcarski... najkrótsza trasa ze stolicy nad morze prowadzi przez wioski (s7)... a oni inwestują w żeglugę śródlądową... będziemy euro palety i pieczarki bugiem spuszczać. 1mld zł ma to kosztować czyli bedzie kosztowac co najmniej 2 bo lapowki nie sa wliczone w kosztorysie.



REKLAMA

Znajdź swojego posła i senatora

LUB
Polityka rozbudza emocje, jakich dawno nie było? Oceniaj i komentuj działania i wypowiedzi posłów i senatorów z podziałem na okręgi i komitety. Twój głos zawsze się liczy!
REKLAMA