REKLAMA

Emilewicz: Problemem polskich start-upów nie są pieniądze, lecz kompetencje

  • Autor: PAP
  • 29 września 2016 09:03
Emilewicz: Problemem polskich start-upów nie są pieniądze, lecz kompetencje Zdaniem wiceszefowej resortu polskie startupy mają zapewnione dobre warunki finansowe do rozwoju. (Fot. Fotolia)

- To nie pieniądze, ale często brak kompetencji jest problemem polskich start-upów, które mają świetne pomysły, ale nie wiedzą, jak je sprzedać – mówi wiceminister rozwoju Jadwiga Emilewicz.

Zdaniem wiceszefowej resortu polskie startupy mają zapewnione dobre warunki finansowe do rozwoju.

- Myślę, że zagwarantowaliśmy start-upom stosunkowo bezpieczne warunki na początku ich drogi. Środków publicznych wspierających ryzykowne inwestycje w spółki technologiczne jest dziś bardzo dużo - mówiła Emilewicz i jako przykład podała Polski Fundusz Rozwoju, którego celem jest wsparcie rozwoju start-upów.

Problemem polskich start-upów - według wiceminister - wydają się kompetencje, których niejednokrotnie brak. - Polskie start-upy mają świetny pomysł, ale nie wiedzą, czy ten pomysł ma potencjał globalny, nie wiedzą jak go sprzedać i nie wiedzą, jak o nim opowiedzieć - zauważyła.

Jadwiga Emilewicz zaznaczyła, że kapitał ludzki jest najsilniejszą stroną rodzimych start-upów. (Fot. MR)

Jednocześnie podkreśliła, że kapitał ludzki jest najsilniejszą stroną rodzimych start-upów, jednak ci najlepsi często wyjeżdżają za granicę, by tam realizować swoje projekty.

- Mamy bardzo zdolnych, bardzo dobrych, docenionych na całym świecie inżynierów, informatyków, programistów, którzy potrafią robić rzeczy nieprzeciętne i dlatego stają się często łupem tych wielkich, globalnych korporacji, ale też dlatego często wyjeżdżają stąd i starają się rozwijać swoje projekty za granicą - mówiła wiceminister.

Jako słabość start-upów wiceminister wskazała również polski rynek. - My nie jesteśmy małym państwem, ale nie jesteśmy też bardzo dużym. Natomiast jesteśmy już na tyle dużym, że zaspokojenie potrzeb w skali tego państwa dla wielu jest wystarczającą miarą sukcesu - powiedziała i zaznaczyła, że dobre start-upy to te, które myślą globalnie, myślą o zaspokojeniu nie tylko lokalnego rynku, ale o potrzebach milionów ludzi.

Potrzebny jest - zaznaczyła wiceminister - przełom w myśleniu twórców polskich start-upów, dzięki któremu rodzime przedsiębiorstwa zaczęłyby oferować swoje usługi szerszemu gronu odbiorców.

Podobał się artykuł? Podziel się!

Skomentuj

  • Brak komentarzy.



REKLAMA

Znajdź swojego posła i senatora

LUB
Polityka rozbudza emocje, jakich dawno nie było? Oceniaj i komentuj działania i wypowiedzi posłów i senatorów z podziałem na okręgi i komitety. Twój głos zawsze się liczy!
REKLAMA