XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Emilewicz: Problemem polskich start-upów nie są pieniądze, lecz kompetencje

Emilewicz: Problemem polskich start-upów nie są pieniądze, lecz kompetencje
Zdaniem wiceszefowej resortu polskie startupy mają zapewnione dobre warunki finansowe do rozwoju. (Fot. Fotolia)

- To nie pieniądze, ale często brak kompetencji jest problemem polskich start-upów, które mają świetne pomysły, ale nie wiedzą, jak je sprzedać – mówi wiceminister rozwoju Jadwiga Emilewicz.

Zdaniem wiceszefowej resortu polskie startupy mają zapewnione dobre warunki finansowe do rozwoju.

- Myślę, że zagwarantowaliśmy start-upom stosunkowo bezpieczne warunki na początku ich drogi. Środków publicznych wspierających ryzykowne inwestycje w spółki technologiczne jest dziś bardzo dużo - mówiła Emilewicz i jako przykład podała Polski Fundusz Rozwoju, którego celem jest wsparcie rozwoju start-upów.

Problemem polskich start-upów - według wiceminister - wydają się kompetencje, których niejednokrotnie brak. - Polskie start-upy mają świetny pomysł, ale nie wiedzą, czy ten pomysł ma potencjał globalny, nie wiedzą jak go sprzedać i nie wiedzą, jak o nim opowiedzieć - zauważyła.

Jednocześnie podkreśliła, że kapitał ludzki jest najsilniejszą stroną rodzimych start-upów, jednak ci najlepsi często wyjeżdżają za granicę, by tam realizować swoje projekty.

- Mamy bardzo zdolnych, bardzo dobrych, docenionych na całym świecie inżynierów, informatyków, programistów, którzy potrafią robić rzeczy nieprzeciętne i dlatego stają się często łupem tych wielkich, globalnych korporacji, ale też dlatego często wyjeżdżają stąd i starają się rozwijać swoje projekty za granicą - mówiła wiceminister.

Jako słabość start-upów wiceminister wskazała również polski rynek. - My nie jesteśmy małym państwem, ale nie jesteśmy też bardzo dużym. Natomiast jesteśmy już na tyle dużym, że zaspokojenie potrzeb w skali tego państwa dla wielu jest wystarczającą miarą sukcesu - powiedziała i zaznaczyła, że dobre start-upy to te, które myślą globalnie, myślą o zaspokojeniu nie tylko lokalnego rynku, ale o potrzebach milionów ludzi.

Potrzebny jest - zaznaczyła wiceminister - przełom w myśleniu twórców polskich start-upów, dzięki któremu rodzime przedsiębiorstwa zaczęłyby oferować swoje usługi szerszemu gronu odbiorców.

 

Nie przegap najważniejszych wiadomościObserwuj nas w Google NewsObserwuj nas w Google News
×

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Emilewicz: Problemem polskich start-upów nie są pieniądze, lecz kompetencje

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!