• W sektorze inwestycji infrastrukturalnych panuje niespotykana w ostatnich latach zbieżność w ocenie dotychczasowych osiągnięć i nadchodzących wyzwań.
• Zarówno publiczni zamawiający, jak i rynek wykonawczy i dostawcy, deklarują pełne zaangażowanie w dokończenie kluczowych programów inwestycyjnych.
PKP PLK nadrabiają zaległości, które wynikały z braku przygotowanej dokumentacji dla nowych przedsięwzięć. 2017 r. nie będzie jednak jeszcze okresem intensywnego prowadzenia robót w PKP, gdyż większość kontraktów jest realizowania w formule „projektuj i buduj”.
Z kolei GDDKiA, zapowiedziała, że w 2017 r. planuje podpisać ok. 40 umów na budowę kolejnych odcinków dróg. Nowe postępowania będą już ogłaszane wg nowych reguł, które mają zapewnić sprawiedliwy podział ryzyk pomiędzy zamawiającym a wykonawcami.
Natomiast spółka PSE Inwestycje ogłosi w 2017 r. ok. 10 dużych przetargów o wartości od kilkudziesięciu do kilkuset milionów złotych każdy. PERN z kolei chcąc poprawić relacje z usługodawcami, a także zachęcić większą ilość podmiotów do uczestnictwa w przetargach, zorganizował dzień wykonawcy.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Drogi, kolej i sieci przesyłowe: Jaki jest plan inwestycji na 2017 r.?