REKLAMA

CPL, Mariusz Wiatrowski: Lotnisko centralne buduje się dla przewoźnika narodowego

  • www.portalsamorzadowy.pl
  • Autor: PortalSamorzadowy.pl (Bartosz Dyląg)/AT
  • 22 marca 2017 07:56
CPL, Mariusz Wiatrowski: Lotnisko centralne buduje się dla przewoźnika narodowego Decyzja o budowie Centralnego Portu Lotniczego powinna być oparta o strategię PLL LOT (fot.lotnisko-chopina.pl)

Decyzja o budowie Centralnego Portu Lotniczego powinna być oparta o strategię PLL LOT, gdyż lotnisko centralne buduje się przede wszystkim dla przewoźnika narodowego - mówi Mariusz Wiatrowski, prezes Portu Lotniczego Poznań-Ławica, wiceprezes Związku Regionalnych Portów Lotniczych.

We wtorek (14 marca) Komitet Ekonomiczny Rady Ministrów zdecydował o przygotowaniu kierunkowej uchwały w sprawie budowy Centralnego Portu Lotniczego (CPL), w celu przedłożenia jej Radzie Ministrów. Zdaniem premier Beaty Szydło, CPL to ważny projekt cywilizacyjny, pokazujący, że Polska to dynamicznie rozwijające się państwo

Pytany o lokalizację centralnego lotniska, minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk powiedział w TVP1, że jego zdaniem lotnisko powinno być zlokalizowane między Łodzią a Warszawą.

W ocenie Adamczyka budowa CPL potrwa około 10 lat.

Mariusz Wiatrowski, prezes Portu Lotniczego Poznań-Ławica, wiceprezes Związku Regionalnych Portów Lotniczych, zakłada, że ewentualna budowa Centralnego Portu Lotniczego będzie poprzedzona i poparta wnikliwymi analizami, a samo lotnisko będzie HUB-em, zasilanym również przez porty regionalne, co przyczyni się do ich dalszego rozwoju.

– Co najważniejsze – decyzja ta powinna być oparta o strategię PLL LOT, gdyż lotnisko centralne buduje się przede wszystkim dla przewoźnika narodowego.

Cały artykuł czytaj tutaj.

Podobał się artykuł? Podziel się!

Skomentuj (1 komentarzy)

  • Krajan 2017-03-28 21:59:26
    Większość państw tak postępuje budując lotniska hab dla narodowego przewoźnika, ale polski przykłady jest odmienny, czego przykładem jest Modlin dla jednego zagranicznego Polski podatnik za to zapłacił by obcy mógł nas doic Jeśli premier Morawiecki nie palnol gafy, to by LOT mógł wypełnić połowę założeń musiałby przerobić na CPL 90 miłonów pasażerów tzn. musiałby dysponować 100 tys miejsc w samolotach przy dzisiejszych 5 tys.



REKLAMA

Znajdź swojego posła i senatora

LUB
Polityka rozbudza emocje, jakich dawno nie było? Oceniaj i komentuj działania i wypowiedzi posłów i senatorów z podziałem na okręgi i komitety. Twój głos zawsze się liczy!
REKLAMA