Decyzja o budowie Centralnego Portu Lotniczego powinna być oparta o strategię PLL LOT, gdyż lotnisko centralne buduje się przede wszystkim dla przewoźnika narodowego - mówi Mariusz Wiatrowski, prezes Portu Lotniczego Poznań-Ławica, wiceprezes Związku Regionalnych Portów Lotniczych.
We wtorek (14 marca) Komitet Ekonomiczny Rady Ministrów zdecydował o przygotowaniu kierunkowej uchwały w sprawie budowy Centralnego Portu Lotniczego (CPL), w celu przedłożenia jej Radzie Ministrów. Zdaniem premier Beaty Szydło, CPL to ważny projekt cywilizacyjny, pokazujący, że Polska to dynamicznie rozwijające się państwo
Pytany o lokalizację centralnego lotniska, minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk powiedział w TVP1, że jego zdaniem lotnisko powinno być zlokalizowane między Łodzią a Warszawą.
W ocenie Adamczyka budowa CPL potrwa około 10 lat.
Mariusz Wiatrowski, prezes Portu Lotniczego Poznań-Ławica, wiceprezes Związku Regionalnych Portów Lotniczych, zakłada, że ewentualna budowa Centralnego Portu Lotniczego będzie poprzedzona i poparta wnikliwymi analizami, a samo lotnisko będzie HUB-em, zasilanym również przez porty regionalne, co przyczyni się do ich dalszego rozwoju.
– Co najważniejsze – decyzja ta powinna być oparta o strategię PLL LOT, gdyż lotnisko centralne buduje się przede wszystkim dla przewoźnika narodowego.
KOMENTARZE (1)
Do artykułu: CPL, Mariusz Wiatrowski: Lotnisko centralne buduje się dla przewoźnika narodowego