REKLAMA

Branża reklamowa skarży się na ustawę krajobrazową

  • Property News
  • Autor: PropertyNews.pl
  • 22 czerwca 2016 15:31
Branża reklamowa skarży się na ustawę krajobrazową Nie każde miasto musi wyglądać jak Las Vegas. (Fot. : pixabay.com).

• Przedstawicielom branży reklamowej nie podoba się, że nowe przepisy mają objąć nośniki już istniejące.
• To może spowodować, że reklamy umieszczone poprzednio zgodnie z prawem teraz mogą stać się nielegalne.
• Panujący zamęt interpretacyjny nie służy ani właścicielom nośników reklamowych, ani też samym twórcom ustawy – ocenia Prezes Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Reklamy Wielkoformatowej.

Skutki obowiązującej od 11 września ustawy krajobrazowej najmocniej odczuje branża reklamowa. Jej przedstawiciele już liczą straty, jakie poniosą za sprawą mniejszych wpływów od reklamodawców. Ich zastrzeżenia budzi fakt, iż nowe przepisy mają objąć również nośniki już istniejące. Może to oznaczać, że nawet jeśli reklamę umiejscowiono zgodnie z obowiązującym wcześniej prawem, to z chwilą wejścia w życie uchwały może ona stać się nielegalna ze względu na nowe obostrzenia.

Zobacz też: Szwecja chce zacieśnić współpracę z Polską

- Z założenia nowa ustawa miała uporządkować kwestie związane z rolą i obecnością reklamy w przestrzeni publicznej. Jednak obecnie panujący zamęt interpretacyjny nie służy ani właścicielom nośników reklamowych, ani też samym twórcom ustawy. Konieczny jest dialog i wzajemne poszanowanie, pomiędzy wszystkimi zaangażowanymi stronami: Urzędem Miasta, biznesem reklamowym i społecznością lokalną. Dzięki temu zostaną wypracowane zasady pozwalające każdej ze stron czerpać korzyści – komentuje Joanna Szlemińska, Prezes Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Reklamy Wielkoformatowej.

Więcej na ten temat czytaj tutaj.

Podobał się artykuł? Podziel się!

Skomentuj

  • Brak komentarzy.



REKLAMA

Znajdź swojego posła i senatora

LUB
Polityka rozbudza emocje, jakich dawno nie było? Oceniaj i komentuj działania i wypowiedzi posłów i senatorów z podziałem na okręgi i komitety. Twój głos zawsze się liczy!
REKLAMA