XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Auta elektryczne: Polskie prawo nie pomaga w rozwoju elektromobilności

Auta elektryczne: Polskie prawo nie pomaga w rozwoju elektromobilności
Ponad połowa światowego popytu na samochody elektryczne przypada na Chiny (fot.shutterstock)

W Polsce ciągle nie ma ram prawnych, w których elektromobilność będzie mogła się rozwijać - powiedział "PB" Maciej Mazur, dyrektor zarządzający w PSPA.

W 2017 roku po raz pierwszy światowa sprzedaż nowych samochodów na prąd przekroczy milion. Nasz kraj się do tego niemal nie dokłada - informuje "Puls Biznesu".

W trzecim kwartale 2017 roku klienci na świecie kupili rekordowe 287 tys. nowych samochodów elektrycznych i hybryd plug-in. To o 23 proc. więcej niż w drugim kwartale i aż o 63 proc. więcej niż w trzecim kwartale 2016 roku. Zdaniem autorów raportu Bloomberg New Energy Finance cały 2017 rok może zamknąć się sprzedażą przekraczającą milion takich aut - czytamy w "PB".

Czytaj też: Boom na samochody elektryczne. To efekt rządowych dopłat

Ponad połowa światowego popytu na samochody elektryczne przypada na Chiny. Druga jest Europa, a później Ameryka Północna. W Polsce obserwujemy natomiast stagnację w tym segmencie rynku. Mamy na drogach mniej niż dwa tys. elektrycznych samochodów i ta liczba nie rośnie. Dystans między Polską a krajami europejskimi zwiększa się coraz bardziej. Gdy Wielka Brytania przeznacza 400 mln funtów na promocję elektromobilności, z czego 100 mln funtów na wsparcie sprzedaży pojazdów elektrycznych, to w Polsce ciągle nie ma ram prawnych, w których elektromobilność będzie mogła się rozwijać - powiedział "PB" Maciej Mazur, dyrektor zarządzający w PSPA.

Wg niego niezbędne są takie regulacje, jak przygotowane przez Ministerstwo Energii rozporządzenie taryfowe, które obniża opłaty za ładowanie pojazdów elektrycznych w nocy. "Ale mimo trwających już kilka miesięcy prac projekt ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych nie jest pozbawiony wad. Przykładem jest brak przepisów przejściowych dotyczących infrastruktury. Operatorzy ładowarek, którzy zaryzykowali i już w nie zainwestowali, nie powinni być traktowani gorzej niż ci, którzy dopiero wejdą na ten rynek" - twierdzi Maciej Mazur, cytowany przez "PB".

 

Nie przegap najważniejszych wiadomościObserwuj nas w Google NewsObserwuj nas w Google News
×

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Auta elektryczne: Polskie prawo nie pomaga w rozwoju elektromobilności

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!