XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Adamczyk, PiS: Polityka transportowa wymaga korekty

Adamczyk, PiS: Polityka transportowa wymaga korekty
PiS postrzega procesy inwestycyjne jako ważny czynnik podtrzymywania wzrostu gospodarki (Andrzej Adamczyk, fot. PTWP/Piotr Waniorek)

W programie gospodarczy, PiS, przedstawionym przed wyborami, sprawom transportu i infrastruktury transportowej poświęcono sporo miejsca. Zdaniem posła PiS Andrzeja Adamczyka, korekty wymaga polityka transportowa, szczególnie w celu poprawy konkurencyjności kolei.

- W sektorze transportu potrzeba przede wszystkim zrobić bilansu otwarcia i w oparciu o to przygotować dokonać korekty planów strategicznych, na bazie realnych możliwości, a nie informacji PR. Doświadczenia ostatnich miesięcy wskazują bowiem, że większość dokumentów rządowych miała taki właśnie charakter - powiedział poseł Andrzej Adamczyk (PiS).

Według niego, "sztandarowym przykładem" jest program budowy dróg i autostrad, przyjęty we wrześniu tego roku.

- Jest to program obietnic i deklaracji, a według środowisk eksperckich niemożliwy do realizacji - podkreślił Adamczyk. - Z drugiej strony nie może być tak, że Polska nadal będzie podzielona niemal na pół pod względem różnego rozwoju infrastruktury transportowej, na tę lepiej rozwiniętą na zachód od Wisły i na tę gorszą, po jej wschodniej stronie.

Zdaniem posła Adamczyka, korekty wymaga polityka transportowa, szczególnie w celu poprawy konkurencyjności kolei. Wymaga to większej aktywności państwa.

- Tego typu polityka musi być brana pod uwagę, aby realnie zmienić sytuacje, o czym przez kilka ostatnich lat słyszeliśmy zapowiedzi i deklaracje strony rządowej - podkreślił Andrzej Adamczyk. - Brakuje istotnych zachęt dla rozwoju transportu intermodalnego, stawki dostępu do torów są ciągle jedne z najwyższych w Europie, a ich pewne obniżenie zostało wymuszone wyrokiem Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej (ETS).

Losy MIiR

Powiedział on też, że o losy resortu infrastruktury i rozwoju należy pytać Beatę Szydło. Ale z wcześniejszych zapowiedzi wynikało, że "na pewno w osobny resort zostaną wydzielone transport i gospodarka morska".

Na pytanie, czy miał propozycję od Szydło objęcia stanowiska szefa takiego resortu, poseł Adamczyk odpowiedział: - Dzisiaj informacje dotyczące Andrzeja Adamczyka i resortu infrastruktury są tylko i wyłącznie nominacjami w spekulacjach medialnych.

Co wynika z programu PiS?

PiS postrzega procesy inwestycyjne jako ważny czynnik podtrzymywania wzrostu gospodarki. Szczególnie istotne są inwestycje infrastruktury transportowej, współfinansowane przez UE.

W "Programie..." zapowiedziano opracowanie "spójnej koncepcji polityki transportowej. Powinna być ona ściśle skorelowana z planami rozwoju regionów i zagospodarowania przestrzennego kraju".

Cały artykuł czytaj tutaj.

 

Nie przegap najważniejszych wiadomościObserwuj nas w Google NewsObserwuj nas w Google News
×

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Adamczyk, PiS: Polityka transportowa wymaga korekty

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!