REKLAMA

Adamczyk, PiS: Polityka transportowa wymaga korekty

  • wnp.pl
  • Autor: WNP.pl (Piotr Stefaniak)
  • 30 października 2015 16:46
Adamczyk, PiS: Polityka transportowa wymaga korekty PiS postrzega procesy inwestycyjne jako ważny czynnik podtrzymywania wzrostu gospodarki (Andrzej Adamczyk, fot. PTWP/Piotr Waniorek)

W programie gospodarczy, PiS, przedstawionym przed wyborami, sprawom transportu i infrastruktury transportowej poświęcono sporo miejsca. Zdaniem posła PiS Andrzeja Adamczyka, korekty wymaga polityka transportowa, szczególnie w celu poprawy konkurencyjności kolei.

- W sektorze transportu potrzeba przede wszystkim zrobić bilansu otwarcia i w oparciu o to przygotować dokonać korekty planów strategicznych, na bazie realnych możliwości, a nie informacji PR. Doświadczenia ostatnich miesięcy wskazują bowiem, że większość dokumentów rządowych miała taki właśnie charakter - powiedział poseł Andrzej Adamczyk (PiS).

Według niego, "sztandarowym przykładem" jest program budowy dróg i autostrad, przyjęty we wrześniu tego roku.

- Jest to program obietnic i deklaracji, a według środowisk eksperckich niemożliwy do realizacji - podkreślił Adamczyk. - Z drugiej strony nie może być tak, że Polska nadal będzie podzielona niemal na pół pod względem różnego rozwoju infrastruktury transportowej, na tę lepiej rozwiniętą na zachód od Wisły i na tę gorszą, po jej wschodniej stronie.

Zdaniem posła Adamczyka, korekty wymaga polityka transportowa, szczególnie w celu poprawy konkurencyjności kolei. Wymaga to większej aktywności państwa.

- Tego typu polityka musi być brana pod uwagę, aby realnie zmienić sytuacje, o czym przez kilka ostatnich lat słyszeliśmy zapowiedzi i deklaracje strony rządowej - podkreślił Andrzej Adamczyk. - Brakuje istotnych zachęt dla rozwoju transportu intermodalnego, stawki dostępu do torów są ciągle jedne z najwyższych w Europie, a ich pewne obniżenie zostało wymuszone wyrokiem Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej (ETS).

Losy MIiR

Powiedział on też, że o losy resortu infrastruktury i rozwoju należy pytać Beatę Szydło. Ale z wcześniejszych zapowiedzi wynikało, że "na pewno w osobny resort zostaną wydzielone transport i gospodarka morska".

Na pytanie, czy miał propozycję od Szydło objęcia stanowiska szefa takiego resortu, poseł Adamczyk odpowiedział: - Dzisiaj informacje dotyczące Andrzeja Adamczyka i resortu infrastruktury są tylko i wyłącznie nominacjami w spekulacjach medialnych.

Co wynika z programu PiS?

PiS postrzega procesy inwestycyjne jako ważny czynnik podtrzymywania wzrostu gospodarki. Szczególnie istotne są inwestycje infrastruktury transportowej, współfinansowane przez UE.

W "Programie..." zapowiedziano opracowanie "spójnej koncepcji polityki transportowej. Powinna być ona ściśle skorelowana z planami rozwoju regionów i zagospodarowania przestrzennego kraju".

Cały artykuł czytaj tutaj.

Skomentuj

  • Brak komentarzy.



REKLAMA

Znajdź swojego posła i senatora

LUB
Polityka rozbudza emocje, jakich dawno nie było? Oceniaj i komentuj działania i wypowiedzi posłów i senatorów z podziałem na okręgi i komitety. Twój głos zawsze się liczy!
REKLAMA