500 plus pomaga rynkowi produktów dla dzieci

500 plus pomaga rynkowi produktów dla dzieci
Fundusze przekazywane rodzinom w ramach programu 500 plus są częściowo wykorzystywane na zakupy w sektorze odzieżowym (Fot.: Wikimedia)

• Choć Polacy nadal wydają na produkty dla dzieci mniej niż mieszkańcy krajów zachodnich, wydatki z roku na rok rosną.
• Wart blisko 10 mld zł rynek towarów dla dzieci wciąż rośnie; nie przeszkadza mu nawet nieubłagana demografia – pisze "Puls Biznesu".

Rynek produktów dla dzieci obejmuje żywność, zabawki, odzież i kosmetyki. Rynek ten urósł w 2015 r. o 4,6 proc. do 9,48 mld zł - wynika z danych firmy badawczej PRM, cytowanych przez "Puls Biznesu".

"Z prognoz wynika, że w latach 2016-21 dynamika wzrostu będzie wynosić 4,5-5 proc. rocznie" - pisze dziennik.

Czytaj też: 500 minus za niepełnosprawność

Mimo niskiej liczby urodzeń w Polsce oraz spadającej dzietności większość firm już odczuła wzrost obrotów w tym sektorze. Trudno ocenić, w jakim stopniu program 500 plus się do tego przyczynił, "szczególnie, że w praktyce pieniądze trafiły do rodzin niedawno", ale nie ulega wątpliwości, że 500+ wpłynęło na zwiększenie obrotów.

- Fundusze przekazywane rodzinom w ramach programu 500 plus są częściowo wykorzystywane na zakupy w sektorze odzieżowym - powiedział "Pulsowi Biznesu" prezes Redanu Bogusz Kruszyński. - W sierpniu zanotowaliśmy wysoką dynamikę w części dyskontowej TXM, oferującej również odzież dla dzieci. Obroty w ujęciu rok do roku poprawiły się aż o 31 proc. - wskazał.

 

×

SŁOWA KLUCZOWE

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: 500 plus pomaga rynkowi produktów dla dzieci

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!